19. januar 2014

Garnafhængig








Jeg pønser på at lave et indlæg om "året i strik" og i min søgen efter færdiggjorte projekter, fandt jeg en del ufærdige. Og i det hele taget bare en masse garn. Jeg kan ret godt li' garn. Og jeg kan godt li' at starte på nye projekter. Og halvfærdige projekter er bare ikke særlig sjove at lave færdige, når man har fået nye ideer. Og ikke mindst nyt garn. Jeg vil så gerne til bunds med alle mine projekter, så det må blive mit nytårsfortsæt (så længe det varer). Porcelænsfiguren med den strikkede pige faldt jeg for på sidste weekends loppemarked i Forum. Og den er jeg vældig glad for!

10 kommentarer:

  1. åh hvor jeg kender den følelse. Jeg har allerede de næste fem projekter i hovedet. Jeg synes dog Ravelry hjælper mig med at holde fokus og så har jeg min egen regel om to projekter af gangen - det går for det meste;)

    SvarSlet
  2. Pyha, den følelse, kender jeg meget godt. Jeg har sat min januar af, til afslutning af projekter :) Indtil videre er 3 færdige, det går den rigtige vej :)

    SvarSlet
  3. Smuk, smuk, smuk figur! Den ville jeg helt sikkert også have købt, hvis jeg var faldet over den :-) Og strikkeprojekterne ligger også spredt med jævn hånd ud over alle vores kvm... Sådan er det - du siger det så fint - for det er ji bare ikke sjovt, at færdiggøre et gammelt projekt, når man har fået en ny ide og nyt garn ;-)

    Kram Anne/mannemor.blogspot.dk

    SvarSlet
  4. Hehe, jeg kender virkelig godt glæden ved garn!
    Men frygten for at have alt for mange halvfærdige projekter gør, at jeg næsten altid kun har gang i maks. to projekter ad gangen. Ellers går der simpelthen for lang tid, før de bliver afsluttet. Derfor kan jeg dog godt drømme om de mange kommende projekter, men de bliver inde i hovedet eller på tegnebrættet. Indtil videre er jeg faktisk ret god til at overholde min "maks to"-regel.

    SvarSlet
  5. Det er nogle fine halvfærdige ting, du har liggende :-) Og det er da en figur, som enhver strikker gerne ville have stående.

    SvarSlet
  6. Det kan jeg helt tilslutte mig, har det på nøjagtig samme måde. I morgen vil jeg starte med at gøre ting færdige inden jeg starter på noget nyt.

    SvarSlet
  7. Det er da ellers nogle rigtig søde halvferdige prosjekter du har liggende. Kender gost følelsen. Når man stopper midt i er prosjekt og det bliver liggende, er det bare så hårdt at komme igang med det igen!

    SvarSlet
  8. Ihh - de halvfærdige projekter glæder jeg mig til at se færdige, for de ser godt nok noget så lækre ud

    SvarSlet
  9. smuk pige :-) Kender godt de halvfærdige - mest irriterende er dog de ting som kun mangler at få hæftet ender.... det er jo fjollet :-D
    Hvad er det for noget spændende noget du hækler i blå, koral og okker?
    Jeg bliver glad i maven af billedet med stor kurv fyldt med garn :-D

    SvarSlet
  10. Hvor er det nogle fine ting, du har gang i!

    Anna
    Carls Candy

    SvarSlet