13. oktober 2013

Hæklede striber









Jeg var så heldig at få lov til at testhækle én af opskrifterne - det stribede babytæppe - i Jeanettes bog Lutter løkker, inden den udkom i mandags. Tæppet kan varieres i det uendelige alt efter, om man vælger én eller flere bundfarver. Og så kan man jo bruge alle de farver, man har lyst til. Jeg har hæklet det i Wenches uldgarn, der findes i den fineste farveskala. Jeg hæklede det i brede striber med få farver for at lave en lidt anden udgave af Jeanettes tæppe, og jeg drømmer allerede om mange andre variationer af det - gerne i voksenstørrelse :)
Det er forøvrigt en helt igennem gennemført bog. Lækkert design, smukke farvevalg, og så er Jeanette bare fantastisk til at nytænke håndarbejde, så det får et nyt udtryk!

Info.: Jeg har fulgt grundopskriften til det stribede babytæppe, men tilføjede 10 lm, da Wenches garn er en anelse tyndere end det garn, Jeanette bruger i opskriften. Jeg har brugt 4 nøgler lysegrå (bundfarven) og 1 nøgle af hver af de fem forskellige striber. Og der er en del rester tilbage! Tæppet ligger ude i Wenches butik Tusindfryds på Willemoesgade, Østerbro.

4 kommentarer:

  1. Det er så fint dit tæppe Anne og flot farvevalg!

    SvarSlet
  2. Super flot tæppe. Kunne også godt se det i voksenstr. :-)

    SvarSlet
  3. Er vild med det.
    Meget flot struktur, hvad hedder den hækleteknik ?

    SvarSlet