28. oktober 2013

Haderslev








Forrige weekend var jeg i Haderslev. Min barndomsby. Jeg har ikke været der i over 10 år, så det var lidt underligt at gå rundt i mit gamle kvarter og gense og genkende steder. Det er sjovt, som man lige pludselig husker ting, man egentlig havde glemt. Og alting virker på en måde meget mindre. På togturen nåede jeg lige at blive færdig med et halstørklæde til min far. Og så spiste vi selvfølgelig cremesnitter. Og farvekortene vil jeg gerne lave en Gerhard Richter lignende collage af.

Info: halstørklædet er tunesisk hæklet efter Pernilles vejledning lige her. Det er hæklet af Filcolanas Peruvian highland wool på pind 7 købt hos Tusindfryd cph.

6 kommentarer:

  1. Haderslev er en skøn by.
    Jeg bor selv i Haderslev og kender udemærket stedet på billedet.

    SvarSlet
  2. Fine billeder, og fint halstørklæde til din far. Er vild med farverne.

    SvarSlet
  3. Halstørklædet er smukt med smukt på! Super lækre farver :) jeg er lige gået i gang med et i peruvian også! Det går så dejligt hurtigt. Glæder mig til at se collagen. Sikke et pillearbejde, men det ender jo nok med at blive rigtigt flot :) klem Pernille

    SvarSlet
  4. Du har altså en fin evne til at tage dejlige stemningsfulde billeder. Jeg sidder her bag skærmen og får gevaldigt lyst til at se dig snart! Det er alt for længe siden.

    Tour de memory lane er bare noget helt specielt. Jeg kan virkelig nikke genkende til den fornemmelse af at se barndommens gade. Det er både fremmed og velkendt på samme tid. :)

    Der er vist intet i den kage som gør, at man kan bilde sig ind, at den er kaloriemæssig harmløs. :D

    SvarSlet
  5. Det er sjovt det der med at ens barndoms steder virker mindre når man ser dem som voksen. Det kender jeg godt. Jeg synes Haderslev er sådan en fin by med meget smukke huse i centrum.

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder - jeg gad godt lige der stod cremesnitter på morgenmenuen!

    - Anne

    SvarSlet