30. september 2013

Lyserød




Jeg har kastet mig over det bubblegum-farvede garn, jeg købte af Louise. Sammen med en rosa tråd alpaka fra Isager bliver det en lille bitte kjole med et fint mønster (fra All you knit is love). Jeg er lidt usikker på, om jeg hellere ville have haft, at den skulle være helt ensfarvet, men på en måde kan jeg godt li' det melerede look, den får. Næste projekt skal være den retstrikkede jakke (fra babystrik på pinde 4,5-5) i den kæmpe nøgle garn, jeg købte med hjem fra Fanø. Efterår er virkelig lig med strikketid på sofaen!

22 kommentarer:

  1. Åh, en skøn lyserød farve! Men jeg synes nu det melerede er rigtig fint. Det gør den lidt efterårsagtig (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) Jeg har været ret meget i tvivl om, hvad jeg egentlig synes om det melerede look, men jeg tror faktisk, jeg ville synes, den var for lyserød og candyfloss-agtig, hvis den var for ensfarvet;)

      Slet
  2. Ej det er også lækkert... Glæder mig til at se den ret strikkede jakke færdig.
    KH Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig også til at komme i gang med den retstrikkede jakke:)

      Slet
  3. Årh hvor er den bare fin. Jeg er vild med modellen. Farven synes jeg passer så godt til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Simone:) Jeg synes også, modellen er vældig fin!

      Slet
  4. Fine farver. Er ret vild med strikkebogen. Hvis evnerne rakte ville jeg strikke alt i bogen, men starter med at kaste mig ud i de små vanter.

    Hilsen Line / enjoybeingduen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ikke så svær at strikke, synes jeg. Ud over ret og vrang, er der faktisk ikke så mange teknikker, man skal kunne:)

      Slet
  5. strikker næsten den samme farvekombination , den samme alpakkafarve, og er også lidt usikker om farvesammensætningen, skulle egentlig blive til en fin kjole, men det melerede look gør den lidt hverdagsagtig synes jeg..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor sjovt, du strikker den i næste samme farve! Ja det har du faktisk ret i. Den er nok lidt mere hverdagsagtig med det lidt melerede look.

      Slet
  6. Så søte små kjoler ! Fin dag til deg !

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, og i lige måde:)

      Slet
  7. Hvor er det bare en sød kjole du strikker! Jeg syns den var fin med de to farver:)

    SvarSlet
  8. Så fin! Jeg er igang med den til min niece :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor sjovt:) Den må du vise frem, når den er færdig:)

      Slet
  9. Så fin! Jeg har også den kjolen på lista over prosjekt jeg gjerne vil rekke i høst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er hurtig ar strikke, så det er bare med at komme i gang:)

      Slet
  10. Sikke en fin kjole - og skøn farve :) Hvor langt op går størrelserne, hvis man nu skulle købe sig en ny strikkebog?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den største størrelse hedder 12-18 måneder, men jeg tror, at den er nem at gøre større, for så kan man bare forlænge den og lade den gå lidt mere ud i bredden. Den er strikket oppefra, så det burde ikke være svært at ændre den:)

      Slet
    2. Den findes også i en anden Isager strikkebog i str. 2, 4 og 6 år :)
      Det er bare en super fin kjole og et rigtig nemt mønster. Vil helt sikkert strikke den igen på et tidspunkt.

      Slet