21. juli 2013

Dansk sommer













Jeg intet mindre end stornyder den danske sommer. Også selv om der ikke står ferie på kalenderen. De sidste to weekender er det blevet til en togtur til Hillerød (sikke da en pæn by!) og en cykeltur til Dragør og ikke mindst flyvergrillen, der jo er en oplevelse i sig selv. Solen må hjertens gerne blive i Danmark bare lige et par måneder mere. Er der andre byer i nærheden af Kbh., der bør besøges i løbet af sommeren, når man er jyde og (stadig) ikke er så kendt med den sjællandske geografi??

8 kommentarer:

  1. Det lyder hyggeligt, og sikke nogle skønne billeder -især det af dig:) Jeg har faktisk ikke været i Dragør siden jeg som ung og in låååve havde en kæreste, der tog mig derud på motorcykel;)Men jeg husker det som utroligt hyggeligt, så måske skulle man tage derud med børnene i ferien.

    SvarSlet
  2. Roskilde :-)

    Og måske Køge...Jeg har aldrig været der.

    Så er der Næstved og Vordingborg, som har Gåsetårnet. Det er også ret hyggeligt, men der er selvfølgelig lidt længere dertil.

    SvarSlet
  3. Skønt med ferie i Danmark - det bliver ikke bedre end denne årstid! :-)
    Præstø er også dejlig, med en gammel og velholdt bykerne, samt en hyggelig havn med grønne områder. Desuden enig med Asli, Roskilde er altid smuk og meget nem at komme til og fra (Vikingebådene, Domkirken osv er must-see). Ellers er Sorø hyggelig og området ved Sorø Sø er vildt smukt. Møn og Møns Klint er også flot, hvis det skal være ren natur.

    SvarSlet
  4. Så vidt jeg kan se, har du været i Hillerød og ikke i Helsingør. Med mindre Fredensborg Slot har holdt flyttedag ;o)
    Men i øvrigt er der dejligt i Helsingør.. jeg bor der og jeg synes, at det er et skønt sted. I det hele taget er hele Nordkysten ret dejlig at besøge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Frederiksborg slot mener du, ikke?

      Slet
    2. Ha ha, jo.. Frederiksborg Slot.... Hillerød i hvert fald ;o)

      Slet
  5. Ahhhh, der oser jo af dejlig sommerstemning og livsnyderi. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu hvor svigerfar flyttede teltpælene så er det i øvrigt heldigt at det er til sådan et smukt sted som Dragør. Det er virkelig en dejlig dansk perle, som oser af hyggelig stemning. :)

      Slet