30. juni 2013

Garn









Jeg har givet mig selv en udfordring om, at jeg skal bruge det garn, jeg har liggende i stedet for at købe endnu mere. Ellers drukner jeg snart i garn. Jeg klarer (næsten) udfordringen og har indtil videre fået strikket tre små babyting færdig af restegarn. Nu er problemet så, at jeg mangler garn til det sidste ærme! Det har jeg så bestilt på nettet og for ikke at betale i dyre domme for 1 nøgle garn, var jeg ligesom nødt til at købe lidt ekstra (det giver da mening, gør det ikke...?). Plustæppet skrider stille og roligt frem. 15 down, 125 to go...

Info.: opskrifterne til de tre små trøjer er fra "babystrik på pinde 3". Den mørkelilla har jeg dog ændret, så den er strikket i retstrik i stedet for glatstrik, fordi jeg ikke gad strikke vrang...

7 kommentarer:

  1. Sikke en god udfordring, det burde jeg også gøre. Jeg har SÅ meget garn liggende hist og pist, og køber næsten altid til nye projekter...
    Hvor det nogle skønne sager du har fået strikket, jeg er ret vild med den lilla trøje i retstrik.
    Det giver helt sikkert mening lige at købe lidt ekstra, portoen skal jo betales alligevel :o)
    Kh.

    SvarSlet
  2. Jeg kan helt tilslutte mig det med ikke at købe mere garn. Er dog faldet lidt i ind imellem, men det hele blev faktisk slået lidt i stykker, da min datter kom hjem fra Færøerne med et ordentligt læs. Nu er det til at få helt stress af med alt det garn, jeg har liggende.

    SvarSlet
  3. Den udfordring har jeg også givet mig selv. Efter at have pakket alt mit garn ud for at få et overblik, fik jeg i den grad svedeturer. Der var bare SÅ meget garn. Det er gået meget godt indtil videre. Men nu har jeg samme problem som dig. Jeg mangler meget lidt garn for at afslutte et projekt... Men der findes vel heller ingen regler uden undtagelser, vel?!
    Kh Line

    SvarSlet
  4. Det lyder præcis som min logik! :D

    Men Anne, jeg synes efterhånden det sker jævnligt du proklamerer at det kun er lageret som skal bruges?! Fine strikting du har lavet. Jeg er sikker på det bliver godt modtaget... :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle fine strikkerier, restegarn eller ej :) Og så har du jo en undskyldning for at købe mere...

    Det er virkelig nogle flotte farver du strikker tæppet i - det bliver så spændende at se det færdige resultat om 125 firkanter ;)

    SvarSlet
  6. Puuh, ja har også noget besvær med garnstoppet. Men det er sværrest for mig at lade være med at købe nyt stof. Måtte tilsidst rydde op i mit stoflager da lågerne ikke kunne lukkes mere. Ups..

    SvarSlet
  7. Nydelige saker, særlig den lille stripete! Jeg prøver stadig redusere lageret, men er elendig på å beregne, så da starter jeg ut med for lite garn, og må supplere...

    SvarSlet