26. maj 2013

West Knits











I går var jeg med Asli og Maiken til en forestilling i Dansehallerne, der involverede improviseret dans og fortællinger, og begge dele foregik, mens der blev strikket - både på scenen, men også blandt publikum. Det var nyt, anderledes, skægt og virkelig mærkeligt! Jeg købte to strikkebøger af Stephen West, som også var én af hovedpersonerne på scenen. Jeg er ret imponeret over hans opskrifter og synes, at det er dejligt at se nogle mere rå, grove mønstre, et andet farvevalg og en anden type billeder, end man er vant til at se i strikkebøger. Nu skal jeg så bare lige lære at knække det engelske strikkesprog, så jeg kan komme i gang med opskrifterne. Man kan læse mere om Stephen West lige her, og der kan man bl.a. også finde nogle gratis opskrifter på han strik.

3 kommentarer:

  1. Ja, han er sej. Tak fordi du lige mindede mig om ham :) Jeg har endnu tilgode at strikke noget af hans design. Gad godt have set den forestilling. Det lyder virkelig mærkeligt og skægt på en gang :)

    SvarSlet
  2. Avra, det ser god nok interessant ud.
    Og hvor spændende med sådanne anderledes indgangsvinkler til strikkeverdenen.
    Håber, du blev inspireret. Det ser i al fald ud til, at man næsten ikke kunne undgå at blive det...

    SvarSlet
  3. Jeg tænker stadig på Mandrillen, og hvad de mon kunne have fået ud af det. ;)

    Kom i aftes også i tanke om, hvornår forrige gang er blevet så kulturelt udfordret - det må have været Puppetry of the Penis, som er genitial origami. Thousand threads er præcis lige så forrygende specielt, og er med garanti noget vi kommer til at snakke om i fremtiden også. ;)

    Som ikke-strikker vil jeg retfærdigvis også sige, at jeg synes virkelig det er nogle fine ting han laver. Det var bare lidt svært at fokusere på. :)

    SvarSlet