18. marts 2013

New York: Garment District










I New York er der et helt kvarter - Garment District - , hvor der op og ned ad gaderne findes stofforretninger og en masse specialforretninger. Der findes fx en butik kun med spandex! Det var (ikke overraskende) et slaraffenland for Asli og jeg. Priserne var nogenlunde på højde med de danske, men udvalget var markant større. Jeg købte jersey sammen med en bunke stof i forskellige fine mønstre og nogle knapper og bånd med hjem. Jeg kunne (sagtens) have købt mere, men jeg blev ærlig talt lidt paf over udbuddet. Neonbølgen var ikke til at komme udenom derovre, og derfor røg der også en del ting med neondetaljer med hjem.
Stoffet med fjer vil jeg bruge til en quiltet jakke, som jeg skal sy hos Line selvfølgelig. Og ellers vil jeg sy nogle sweatshirt-kjoler af jerseyen:)

Garment-District-Butiks-Info: 
Mood Fabrics: KÆMPE udvalg af stof og alskens tilbehør til syning. Butikken er (åbenbart) kendt fra tv-programmet Project Runway. 225 west, 37 th. street, 3. floor.

BJ Fabrics: Stofforretning med bl.a. liberty og alt muligt andet stof. 525 7.th. avenue, 2nd. floor. 

Rosen og Chadick Fabrics: Stofforretning, hvor udvalget er mere traditionelt med en masse tern og striber til bl.a. jakkesæt, skjorter osv. 561 7.th. avenue, 2nd. & 3th. floor.

Mokuba: Forretning med bånd i lange baner! Silke-, læder-, velour-, blondebånd mm. 137 west, 38th. street.

Pacific Trimming: Forretning med lynlåse, nitter, knapper, bånd og alt, hvad man ikke ved, man egentligt mangler! 220 west, 38th. street.

25 kommentarer:

  1. Wauw! Jeg er målløs. Det må ha været så fedt

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan slet ikke forestille sig det!

      Slet
  2. Drool.... Det ser jo bare fantastisk ud!

    SvarSlet
  3. åh! Havde I en tom kuffert med derover?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi måtte købe en kuffert derovre;)

      Slet
  4. Hold fast jeg er solgt, du kunne ikke tænke dig at sælge lidt af det stof med påfuglefjer, det er jeg dybt forelsket i?
    Mvh helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kun stof nok til en jakke, så det vil jeg ikke af med.... Jeg skulle have købt noget mere!

      Slet
  5. Wauu. Har lyst til at tage til New York bare for at komme i Garment District..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå:)

      Slet
  6. Åhh, besøg i himlen, jeg ville også selv blive fuldstændig handlingslammet sådan en situation.... Man ønsker bare at købe det hele, men ender så med at slet ikke at få ret meget med sig, fordi udvalget er uendeligt!
    Men det er godtnok nogle lækre sager du har fået med dig hjem!
    Kh Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også helt vildt til at få brugt stofferne til forskellige sager:) Hvis jeg tør begynde at klippe i det....!?

      Slet
  7. Ih et paradis- ligner præcis de spækkede hylder jeg også finder når jeger i Kina :) vildt fede ting du har købt Anne! Glæder mig til at følge dine projekter :) hvordan var priserne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh Kina? Det gad jeg godt! Priserne var til den dyre ende (desværre), men kvaliteten virker også til at være derefter, så det er godt:)

      Slet
  8. Misundelse er en grim ting...;) Men nøj hvor er jeg misundelig lige nu, over de fine ting du fik købt. Super lækkert indlæg og glæder mig til at følge med i hvad du finder på at bruge tingene til!

    KH
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, jeg ville nok også have været misundelig, hvis der var en anden, der havde været afsted;)

      Slet
  9. av det ser crazy godt ud. Godt du snart kommer til syning.
    KRAM

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville gerne have set dig i det kvarter ;)

      Slet
  10. Jeg tror jeg ville blive total handlingslammet, og overhovedet ikke kunne bestemme mig.
    Men nøj hvor vil jeg gerne besøge det kvarter.
    Tak for adresserne, hvis man skulle komme på de kanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville ønske, at det kvarter lå i Danmark:)

      Slet
  11. Hold nu op, hvor er det fedt!!! Gid det var mig!!! Kan godt forstå, at du mistede overblikket, for det ville jeg nok også gøre - min reaktion er nok bare omvendt... Jeg ville have købt det hele... Hvilket jo helt sikkert er muligt på en SU :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig et godt udvalg, men også overvældende;)

      Slet
  12. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  13. Neej jeg har lige været i New York uden at finde denne gade ;-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej da! Det var flere gader faktisk...

      Slet