3. februar 2013

Te og strik








Jeg har fået flere af de sorte gallerirammer fra IKEA til køkkenet. De er altså ret geniale som hylder til småting! Min nye te-favorit har fået plads på dem. Især den blå er rigtig god. Og så gør det jo ikke noget, at pakkerne er ret så fine! (er der forøvrigt nogen, der ved, hvor man kan købe dem i Kbh? Indtil videre har jeg købt dem hos min frisør i Odder, og der er lidt langt;))
I går var jeg til håndarbejdsmessen i Rødovre og købte den fine bog med babystrik ved Fox og Jane. Der er virkelig smukke babyopskrifter i den, men det er især de fine mønstre, jeg er faldet for. Og jeg tænker, at jeg vil lade mig inspirere af mønstrene og lave det om til noget knap så babyagtigt (når jeg engang får tid...)
God søndag:)

26 kommentarer:

  1. Du kan købe den gode the her: http://www.clarashelse.dk/shop/make-us-a-42c1.html#.UQ4qLB12SSo

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for link:) Jeg vil bare helst købe dem i en fysisk butik, så jeg slipper for porto;)

      Slet
  2. Har igennem de sidste dage spekuleret på, hvilken slags hylde jeg kunne bruge til opbevaring af alle mine små Erik Kold krydderibøtter. Fandt endda nogle flere på loppemarked i går.

    Nu kan jeg ved selvsyn se, at gallerihylder fra IKEA må være svaret :-) Tusinde tak for inspirationen, Anne!

    SvarSlet
    Svar
    1. En lille forespørgsel... Jeg sidder her og spekulerer på, om nummeret større Erik Kold bøtter også kan stå på hylden. Men IKEA skriver ikke de indvendige mål på hylden.

      Har du mod på at måle den indvendige dybde af en hylde? Så vil jeg være meget taknemmelig :-)

      Slet
    2. De måler 6,8-7,0 cm (det er lidt svært at måle med baby på armen)

      Slet
    3. Tusinde tak, Louise! :-)
      Så kan nummeret større bøtte være der, perfekt.

      Slet
    4. Ja, jeg får det også til små 7 cm! Jeg har ikke en lidt større Erik Kold bøtte, som jeg kan prøve med:(

      Slet
    5. Nummeret større måler 6,7 centimeter i bunden, så jeg tror godt den lige kan være der... Men hovedsagen er, at de små bøtter kan være der - så er det bare bonus, hvis de større også kan klemmes ned :-)

      Tak fordi du også gad måle.

      Slet
    6. http://www.makeusabrew.dk/index.html
      Her er en mail adresse hvor du kan få oplyst forhandlere :-)

      Slet
  3. De der te-æsker er da super underholdende :) Spager teen godt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Smager... selvfølgelig ;)

      Slet
    2. Ja det gør den. Især den blå:)

      Slet
  4. Så fint og organiseret. De er så seje de teæsker, men jeg drikker altså kun te, når jeg er syg ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. EJ, jeg elsker te! Drikker det i litervis. Tilgengæld så kan jeg ikke så godt li' kamillete, for det minder mig om sygdom;)

      Slet
  5. Virkelig dejlige billeder :) Te'en skal da helt sikkert tjekkes ud, ikke mindst pga. den fine æske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er så fine de æsker! Heldigvis smager indholdet også godt:)

      Slet
  6. Du kan købe theen hos Lottes Sandwich i Kronprinsessegade 10.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nanna! Det er jo lige til at overskue den tur:)

      Slet
  7. ja det er altså noget fede hylder.. jeg har 2 i stuen hvor der står billeder og masser af dimsedutter;-) - så kan man nemt skifte ud når man får et akut anfald af indretnings mani:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har også en, som jeg bruger til skiftende udstilling. Det er smart:)

      Slet
  8. Synes også IKEA hylderne er et hit. De er endnu ikke kommet op på min væg efter flytning, men nu er aktierne indkøbt, så mon ikke de kommer det snart... Mener at kunne huske, at jeg har set de fine teer i Mad & Vin i Magasin, men er selvfølgelig ikke helt sikker. Og så er de at finde på http://shop.levvel.dk/group.asp?group=93 - her kan man få dem i de skønneste dåser. Jeg har prøvet den gule og grønne æske. Mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, jeg vidste ikke, at man kunne få dem i dåser! Det må jeg kigge nærmere på:)

      Slet
  9. Behage er kæmpe the drikker og det ser meget spændende ud det the. Hvad er det for en frisør i Odder du har købt den?? Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ved kiplev og Frandsen. Jeg er de sidste nok 15 år altid blevet klippet af Hanne, som arbejder der:)

      Slet
  10. Sjovt, i lørdags kiggede jeg beundrende i det identiske strikkehæfte, som min mor lige havde købt. Der er SÅ mange fine modeller og dem du viser er lige præcis nogle af dem jeg sukkede mest over. Jeg burde virkelig lære at strikke. ;)

    SvarSlet
  11. Det ser bare rigtig, rigtig fint ud søde Anne :) Og ja, kunne godt lige have talt et par timer mere igår ;)

    SvarSlet