14. oktober 2012

Seng








For nogle måneder siden læste jeg en artikel i BoligLiv, hvor der var en seng bygget af IKEA-kommoder. Den ide passede perfekt til min lille lejlighed, hvor jeg konstant mangler opbevaringsplads. Nu er sengen og detaljerne rundt omkring endelig på plads. Jeg er vældig glad for min nye (høje) seng, om end man lige skal vænne sig til højden (den første uge var jeg kronisk bange for at trille ud). Man føler sig lidt som prinsessen på ærten med sådan en seng:)

Info: Kommoderne hedder Malm og koster 249 kr. pr. stk. Min seng er 140x200 cm., så jeg har brugt i alt 9 kommoder. 

44 kommentarer:

  1. Gud, ja...hvor er det dog smart....det ser lækkert ud ;O) Hilsen Betina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for det:)

      Slet
  2. Ej hvor ser det godt ud Anne - og praktisk! Af en eller anden grund synes jeg, at man sover ekstra godt når man sover højt- jeg sov i flere år dejligt på en lille hems- og det er sjovt at man får angsten for at falde ud-for hvor tit falder man egentlig ud af sengen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, ja hvor tit falder man egentlig ud af sengen?! Det gør man jo aldrig og alligevel tænker man over det:)

      Slet
  3. Det ser rigtig fint ud, jeg får da helt lyst til at gøre det sammen. Men er ikke super sikker på at det fungerer optimalt med en tumling i midten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, den er nok ikke så børnevenlig;)

      Slet
  4. Det ser rigtig fedt ud. Og man kan jo altid bruge lidt mere skabsplads:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja opbevaring kan man altid bruge!

      Slet
  5. Det er sindssygt jo smart!! Og det ser også ret godt ud :-) Vi Skal snart ha ny seng, og så ku vi også godt bruge mere opbevaring, så måske skulle man følge din og dem i boligliv's eksempel? Det skal i hvertfald på listen over (meget) mulige sengeløsning:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også helt solgt, da jeg så den løsning i boligliv:)

      Slet
  6. Smart - kan godt huske artiklen.
    Har du lagt en plade ovenpå kommoderne? Eller ligger madrassen bare på kommoderne? Har du skruet dem sammen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ingen plade oven på kommoderne. Jeg tænkte, at det nok ikke var nødvendigt, for min madras er en boksmadras, så den er jo med lameller og udgør jo derfor en hård plade i sig selv. Den hviler blot på kommoderne, og indtil videre er der ingen tegn på, at det er nødvendigt at skrue dem sammen.

      Slet
  7. Sikke smart når man har lidt plads.
    Er helt sikkert en idé der skal huskes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en genial løsning til os, der bor småt:)

      Slet
  8. Nej hvor ser det fint ud, er jo smart i min 1 værelses lejlighed i hvert fald.. synes dog måske det bliver liidt dyrt.. hvem der bare var gift med en snedker..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men hvis man køber et sengestel, kan de jo også godt være ret pebrede i pris, og på denne måde får man en masse opbevaring:)

      Slet
  9. blevet super, super fedt!!! :)

    SvarSlet
  10. Hvor er det blevet fint! Jeg er vild med hele rummet, stemningen virker bare rigtig god. Jeg har godt overvejet ideen med kommoderne, men pt sover babyen rigtig meget i vores seng, og der er jeg for bange for, at han falder ud...
    God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret tilfreds med rummet efterhånden! Det har ellers været et sted, jeg ikke helt synes fungerede, men nu er det vist ved at være færdigt:)

      Slet
  11. Ja, den idé bed jeg også mærke i... og så lidt sjovt at de viste to hjem, som begge havde brugt samme idé, hvis jeg husker rigtigt! Det er blevet super godt hjemme hos dig også!
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg lagde også mærke til, at to forskellige familier havde samme løsning! Det var lidt sjovt, når det nu var i samme blad.

      Slet
  12. Sådan en sengeløsning drømmer jeg også om at få i vores lillebitte soveværelse, men måske vi skal vente til børnene er lidt større og ikke kan falde så langt ned, når de er på besøg i vores seng :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er i hvert fald ret langt at falde, så det er nok en god ide at vente lidt:)

      Slet
  13. Det ser superfint ud Anne, smart opbevaringsidé...Man kan kun komme "til" de yderste skuffer ikke?

    KH Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan komme til alle ni kommoder. Inde langs væggen er der ingen kommoder. Så sengen hviler på fem kommoder på den lange side, og to kommoder på hver af de korte sider.

      Slet
  14. Ser SÅ godt ud.
    Men jeg forstår det ikke.
    Du siger den hviler på 5 kommoder ud ad til, som er de vi kan se. Og så to i hver side.
    Kan man komme til dem?
    Og vipper den slet ikke eller hvad man skal sige når den ikke har kommoder under hele sengen?
    Kan du forklare det hele lidt grundigere?

    SvarSlet
  15. Jeg forstår det vist heller ikke helt :-) Hvad nummer af boligliv er det, måske man kan se det bedre i deres blad eller hvad?

    SvarSlet
  16. Det er så smart. Så det også i Boligliv og overvejer noget lign. på én af pigernes værelse. Dit soveværelse ser dejlig lyst, indbydende og lækkert ud.
    Kh Kristine

    SvarSlet
  17. Undskyld jeg blander mig :) Den kan jo ikke vippe, når kommoderne står som et u, og man lægger en firkant ovenpå. Sorry, det var lige matematiklæreren, der skrev :)

    SvarSlet
  18. P.s. Rigtig flot og smart løsning btw :)

    SvarSlet
  19. Hvor ser det bare godt ud! Og jeg kunne godt blive fristet af al den opbevaringsplads:-) Og enig med matematiklæreren Louise - det lyder ikke til at der er nogen risiko for at det vipper, når sengen er understøttet på tre sider med undtagelse af den side ind mod væggen. Man kunne måske være uheldig, at den kunne vippe, hvis man skulle kravle op i sengen fra den side, der ikke var understøttet. Det er jo ikke tilfældet:-)

    SvarSlet
  20. Det er nemlig en super duper løsning!
    Jeg har længe gået og drømt om at gøre nogenlunde det samme, efter jeg så en lignende seng i et eller andet blad for et år siden. Tak for de præcise angivelser ang. pris og kommoder. Måske man skulle få ført drømmen ud i livet...? Dit resultat er i al fald flot. :-)

    SvarSlet
  21. Jeg stemmer i med de andre :-) Så lækkert et rum Anne! Kan sagtens huske reportagen, men det er først nu, når jeg ser din seng, at den løsning får mit hjerte til at banke. Det billede med neonprikken, er det et bykort? Fint ser det ud i hvert fald.

    SvarSlet
  22. Det er blevet virkelig fint! Og så er det en rigtig god måde at få en masse opbevaring og visuelt ro. :)

    SvarSlet
  23. Det er da genialt!
    Og sikke en lækker stil:)

    SvarSlet
  24. Genialt... vi overveje løsningen her hjemme :)

    SvarSlet
  25. hej anne,
    jeg skal helt bestemt have samme løsning hemme hos mig. min seng er også 140x200, og MIN matematik siger mig der derfor kommer til at være et 'hul' på 12 cm mellem de 2 kommoder i enden? har du ladet det stå frit åbent, eller har du en smart løsning til det???
    kh, freja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Freja, ja der er 12 cm åbent ind mod væggen, så der er lidt luft. Jeg har ikke sat kommoderne fast til hinanden. De står ret stabilt uden, synes jeg.

      Slet
    2. Hej Freja, ja der er 12 cm åbent ind mod væggen, så der er lidt luft. Jeg har ikke sat kommoderne fast til hinanden. De står ret stabilt uden, synes jeg.

      Slet
  26. i øvrigt - har du fæstnet kommoderne til hinanden, så de ikke glider væk under sengen, eller står det bare løst ovenpå hinanden?

    SvarSlet