15. juli 2012

Stofposer










Stofposer kan man jo aldrig få nok af. Normalt syr jeg knaphuller til snorene, men har denne gang syet dem på en anden måde, og den løsning, synes jeg, egentlig er pænere. Stoffet er fra Prada købt i Stof 2000 til næsten ingen penge, og jeg synes, det er så fint! Jeg har "pyntet" stofposerne med store træperler, som man kan binde snorene omkring.

Det er ikke raketvidenskab, men her kommer alligevel fremgangsmåden:
Klip et stykke stof i ønsket størrelse. Overlock/zig zag de to lange sider. Fold stoffet og sy de lange sider sammen, men lad et lille stykke på ca. 1 cm. være åbent ca. 3 cm. fra toppen. Pres sømrummene ud til hver side og fold kanten ned til den lille åbning. Fold en gang mere, så åbningen kommer frem på forsiden af stofposen. Sy kanten og træk en snor igennem. Man kan jo selv bestemme, om man vil lave en åbning i begge sider eller bare den ene side. Voila:)

11 kommentarer:

  1. De er super enkle, men fede med dine små detaljer. Er vild med trækuglerne.

    SvarSlet
  2. Det kan godt være det ikke er raketvidenskab, men jeg er ikke så god til at sy og elsker hjælp af denne slags.
    Og hvor er de fine dine poser!

    SvarSlet
  3. De er så fine :-) Sjovt nok bruger jeg også min eftermiddag på stofposer (iblandet blog-surfring).

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine og sikke lækre farver (elsker den gule - især sammen med en støvet blå og brun:-)!

    SvarSlet
  5. topkreafint! jeg er vild med dem.

    SvarSlet
  6. Uha hvor er de fine og har samme passion for trækuglerne. Ha en rigtig dejlig uge:-)

    SvarSlet
  7. De er fine..!! Super flot med trækuglerne også...
    Og skønt med en how to - synes tit et driller lidt når man lige er godt i gang..;)

    SvarSlet
  8. Tak for tippet:-) Skal have syet et par stofposer til ungernes ferie, og var lidt i tvivl om hvordan jeg fik lavet løbegangen pæn.

    SvarSlet
  9. DET der er jo en dejlig DIY! Nu knækkede jeg nøden for at det hele blev et pænt resultat! TAK. I øvrigt er det en helt fantastisk blog du har! NØJ hvor er du dygtigt med alt hvad du laver! Tager jeg hatten af for. Sukker langt efter sådan et talen... Keep up the good work. Det er skønt at følge med i.

    Stor hilsen fra Lise

    SvarSlet