14. oktober 2011

Agriturismo
















En uges "bondegårdsferie" på Sicilien med hele familien for at fejre en rund fødselsdag. Agriturismo er et genialt koncept, hvor man bor på nedlagte gårde midt i mellem urtehaver, frugtplantager, mulddyr, høns osv. midt ude på landet. Ren idyl. Kl. 20 blev der hver dag serveret 7-8 forskellige retter, og så sad man ellers bænket ved langborde sammen med alle de andre gæster og spiste sig igennem den ene ret efter den anden og drak lokal vin. Sicilien kan klart anbefales; maden er fantastisk, folk er søde, tempoet er lavt (altså bortset fra i trafikken), priserne er billigere, og så er der masser af spændende steder at besøge. Og så er vejret altså bare en tand bedre end det danske...

21 kommentarer:

  1. Det ser fuldstændig fantstisk skønt ud. Håber du var fin i kjolen:-)
    Vi ses på tirsdag.
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Åh, det ser vidunderligt ud :)

    SvarSlet
  3. Åååååh jah - jeg er her også/stadig, har sidste dag i dag. Dog ikke på Scicilien, men lidt højere oppe - på Amalfikysten.
    Tror jeg tuder lidt i morgen, når jeg skal forlade paradis!
    ☻ <------- solbrændt! ☼ ☺

    SvarSlet
  4. Nøj, der skulle man være! Heldige dig :)

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig fedt ud...hvor booker man sådan en skøn ferie henne..??
    Hej fra Maja B

    SvarSlet
  6. Hold nu op det ser - og lyder - da for lækkert ud.
    Kunne være man skulle overveje det til næste ferie.

    SvarSlet
  7. Hvor lyder det fedt og sikke lækre billeder. Drømmer helt afsted.

    SvarSlet
  8. Hold da fast nogen skønne billeder. Glæder mig til at høre mere om turen:) Håber du har fået ladet batterierne godt op:)

    SvarSlet
  9. Line - det var også helt fantastisk:) Og ja, jeg var rigtig fin i kjolen! Det synes jeg og familien også i hvert fald:)

    Mejse - det var bare ren idyl og afslapning det sted:)

    Zgrubler - åh, bare det var mig, der havde et par ekstra dage:) Nyd dagen!

    Katrine - ja, det er heldigt at man sådan bliver inviteret på fødselsdags-fejrings-ferie:)

    Maja - vi havde bestilt flybilletter til Trapani og så fandt vi et hyggeligt sted på nettet, og de havde heldigvis plads til os. Der er en del agriturismo-steder på Sicilien, så det er bare med at google. Vi boede her: http://www.booking.com/hotel/it/duca-di-castelmonte.da.html?aid=313140;label=hotel-84997-it-dROWAJfI_IYcCgsf3jfsrgS4332489422;ws=&gclid=CL-e0PD-56sCFQNYmAodWi-aIg

    Lines - det kan i hvert fald anbefales!

    Vibeke - jeg drømmer mig også lige afsted igen;)

    Malene - batterierne er ladet godt op:) Og jeg har også fået læst lidt, så den dårlige samvittighed er heldigvis heller ikke så stor som ventet...

    Kh Anne

    SvarSlet
  10. Åh hvor lyder det lækkert..

    SvarSlet
  11. Hvor ser det skønt ud! Bare farverne i sig selv på det første billeder, er jo helt fantastiske! Og så er jeg lidt små-lun på de to meget nysgerrige æsler. Virkelig gode fotografier!

    SvarSlet
  12. Det er nogle flotte billeder du har taget. Rigtig fine farver....

    SvarSlet
  13. Åh det lyder skønt..! Lækkert afbræk her i efterårskulden..
    Dejlige billeder - det koncept kendte jeg slet ikke.. Det tror jeg kunne være et hit for os - jeg må lure lidt på det..
    God weekend..

    SvarSlet
  14. Dejlige billeder, godt du havde en god tur. Tror vist lige jeg skal have lokket min mor til at gøre det samme inden længe, for det ser bare skønt ud! Glæder mig til at se dig mandag :)

    SvarSlet
  15. Ihh nogle dejlige billeder Anne. Får jo helt varmen her i vores ellers kolde lejlighed! Skønno!!
    Glæder mig til at se dig igen.

    KH

    SvarSlet
  16. Velkommen hjem Anne, det ser skønt ud det hele:-)

    SvarSlet
  17. Hvor er det nogle fine billeder du har taget. Det ser virkeligt skønt ud. Går lige ind og tjekker dit link dertil.

    SvarSlet
  18. Jeg er helt enig. Agriturismo er et genialt koncept. Det føles ligesom mere autentisk det hele. Skønne billeder og minder du har fået med hjem.

    SvarSlet
  19. Sikke nogle dejlige billeder - man blir jo helt misundelig ;) Lyder som en skøn ferie!

    -karenbykaren

    SvarSlet
  20. Åh, sikke smukke sanseindtryk (og lækre billeder)... :)

    SvarSlet