9. januar 2011

Makeover

Jeg er så småt gået i gang med nogle mindre ændringer i indretningen, og første projekt var et IKEA skuffedarium, der trængte til en opdatering. Skuffefronterne har jeg givet en gang tavlelak, og håndtagene er lavet af rå trækugler og lædersnor. Jeg havde helt glemt, hvor svært det er at skrive pænt på en tavle.


Der kommer måske en mindre føljeton af indretningsideer og -billeder på bloggen i løbet af det næste stykke tid...
Og nu er det tid til formiddagspause.

Og hvis tiden (læsningen) tillader det, så kaster jeg mig måske over nogle flere nøglesnore.
God dag:)

38 kommentarer:

  1. Så kan man lige kigge på sin chokokiks og energidrik og føle sig ussel. Men fin nu dine snacks og smoothie igår, så må gøre det lidt op.
    Det skuffedarium ser virkelig fedt ud, virkelig god ide med tavlelak og de knopper der! Og ja, det er svært at skrive med kridt ;)

    Man bliver jo helt fristet til flere apfelstrudel-produkter. Så du lige product-placement på mit seneste indlæg? ;)

    SvarSlet
  2. Super fint - og go' idé! :)

    SvarSlet
  3. Meget vellykket make over at skuffedariet! Jeg har altså også en svaghed for træperler lige for tiden...
    Jeg stemmer helt sikkert for at du skal bruge tid på alle de skønne Liberty stoffer :o)

    SvarSlet
  4. Mmm lyder som en rigtig god dag, synes helt sikkert at det kun kan være godt med lidt andet at tænke på ind i mellem læsningen :)

    SvarSlet
  5. død smart ide med det der skuffedarium :)

    SvarSlet
  6. Lækkert ser det ud. Men det gør de jo altid, når du har haft fingrene i det. Skide god idé!

    SvarSlet
  7. Det ser godt ud, Anne! Og det gør juicen og bollerne i øvrigt også...

    SvarSlet
  8. Hvor er det blevet godt og rigtig fedt med træperlerne som greb.

    SvarSlet
  9. manner det ser lækkert ud! glæder mig til at se mere!

    SvarSlet
  10. Wow, sådan en overspringshandling er OK!

    SvarSlet
  11. Hvor det bare blevet flot dit skuffedarium...og sikke en fin blog. Hermed ny fast læser på din blog : ) Kh fra Jo

    SvarSlet
  12. Super flot er det blevet det skuffedarium!! Jeg er vild med grebene.
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  13. Ehj, hvor ser det fint og vellykket ud med din make-over. Vi trænger altså også til opgraderinger herhjemme, men energien har bare ikke været der, så jeg vil vente spændt på dine indretningsidéer...

    Smoothie hitter altid! Det er også fast morgen weekend indslag herhjemme. Mmmm.

    Jeg skal også have hevet symaskinen frem i dag, så du må også have god sylyst - hvis tid. :o)

    SvarSlet
  14. Ej hvor er det blevet flot Anne. God ide.

    SvarSlet
  15. ih, det ser bare spændende ud med tavlelak på skuffer og lækkert med smoothie

    SvarSlet
  16. Fede greb og tavlelak er bare så smart. Alt det andet ser også bare super hyggeligt ud :-)

    God dag

    SvarSlet
  17. Lækkert resultat, Anne! Virkelig en god idé! Tænker også at det ville være fedt på et børneværelse - det kan være det er dét jeg skal gøre med den kommode der står på bettemandens værelse ;-)
    Tak for inspiration!

    SvarSlet
  18. Hvor er det bare blevet en fed kommode! :D Er også selv gået i gang med at sortere ting til krearummet efter at jeg så billeder af dit arbejdsværelse. Synes virkelig du har en god stil Anne :D Gid jeg dog også havde tid og overskud til bagning :P Heldige asen!

    SvarSlet
  19. TAK for alle jeres kommentarer! Der er godt nok kommet mange:)

    Anne - Ja, jeg så godt, at din nøglering lige lå henkastet på bordet;) Kunne du li' pita-snacks'ne?

    Marie - Tak. Jeg synes også selv, at det var en god ide;)

    Ida - Ja, jeg er også ret glad for træperler og er ved at udtænke andre måder at bruge dem på. Og jeg er gået i gang med liberty-syningen:)

    Christina - Ja, det er rigtig rart at lave noget end at læse!

    Belladotte - Tak:) Jeg er også rigtig glad for det.

    Onkel Anne - Tak, hvor er du sød:)

    Tine - Tak:) Og jeg kan love dig for, at både boller og smoothie blev gode.

    Malene - Tak:) Ja, jeg synes også at trækuglerne virker ret godt som greb.

    Heidi - Tak. Der er flere ideer undervejs!

    Gowry - ha ha, ja det er da i hvert fald en konstruktiv overspringshandling;)

    Jo - tak og velkommen til:)

    Ulla - tak:) Jeg er også ret vild med grebene!

    Maiken - jeg har heller ikke haft det vilde overskud til alt for mange projekter, men nu hvor eksamen snart er slut, så kan jeg mærke, at jeg bare trænger til noget nyt!

    Alice - tak skal du ha':) Der er flere tavlelak-projekter i støbeskeen.

    Mette - tak:) Ja, det er slet ikke så tosset med smoothie, hjemmebag og kreaprojekter!

    Louise - ja, det ville helt sikkert være godt på et børneværelse, og man kan købe tavlelak i alle mulige forskellige farver!

    Julia - tak, hvor er du sød!

    Kh Anne

    Malene - Tak:) Du har også en tavle på kontoret, ikk?

    SvarSlet
  20. Ja, de smagte rigtig godt. Men er også glad for sprødt, smør og salt så hang godt sammen. Men de var noget grimmere end dine.
    Nu tænker jeg: hvor kan jeg putte tavlelak ind i mit hjem ;)

    SvarSlet
  21. Wow, Anne det er helt vildt fint :)

    SvarSlet
  22. Anne - ja, sprødt, smør og salt er en god kombi! Jeg er i gang med næste tavlelak-projekt. Denne gang er det køkkendøren (noget af den), der står for skud.

    Mejse - tak:) Jeg er også rigtig glad for den allerede.

    SvarSlet
  23. Nej det lyder også godt. Bliver spændende at se. En fordel ved ejerlejlighed. Og rent faktisk at have en køkkendør ;)

    SvarSlet
  24. Ej hvor er den FED! Elsker håndtagene og at skufferne samtidig er en tavle!!

    Thumbs Up og god søndagshygger med lækre sager!

    SvarSlet
  25. Hvor sjovt! Får da helt lyst til at lege med tavlelak, - også selv om jeg skriver temmelig meget på tavler til hverdag ;)

    SvarSlet
  26. Du finder på de fedeste ting!!:)
    Lækkert skuffedarium.. Jeg har også malet et lille ét med tavlelak (efter vi lavede tavle til køkkenet blev jeg hooked;) - men det fungerer rigtig godt med dine trægreb!
    HAr skuffedariet et navn? - sådan ét ville gøre underværker på vores kontor/krearum..
    Ha' en dejlig aften..
    KH Anne

    SvarSlet
  27. Jo, det har jeg. En kæmpe en - med magneteffekt :)

    SvarSlet
  28. Så lekker den ble! Skikkelig kult med de håndtakene!!

    SvarSlet
  29. ej et flot resultat, super fede "håndtag" til sådan nogle tavle skuffer. Fedt, godt fundet på:-)

    SvarSlet
  30. lækkert lækkert skuffedarium, den idé bliver jeg nok nødt til at snupse :)
    god' søndag aften.
    sine

    SvarSlet
  31. Marian - tak:)

    Maria - du er måske lærer? Respekt til jer, der kan finde ud af at skrive pænt på en tavle;)

    Anne - jeg kan ikke finde det på IKEA's hjemmeside, men det er også flere år siden, jeg købte det! Dem de har på deres hjemmeside har nogle udskårede håndtag, og så kan man jo ikke helt lave løsningen med grebene. Måske Trævarefabrikkernes Udsalg har nogle?

    Malene - med magneteffekt?! Wauv;)

    Gunn - tak:) Jeg er også god tilfreds!

    Linsens - tak! Jeg er også godt glad for min ide;)

    Sine - du snupper bare ideen:)

    Kh Anne

    SvarSlet
  32. Ja,lige præcis Anne :). Men, jeg er nu bestemt ikke nogen haj udi at skrive på en tavle. Har heldigvis en 1. klasse, der er meget taknemmelige og synes at alt hvad jeg laver er stor kunst ;)

    SvarSlet
  33. Wauu en fed idé til skuffedariet :-) Det ser top tjekket ud.

    SvarSlet
  34. WAUW, det skuffedarium er fantastisk!

    SvarSlet
  35. Det er så flot! Må ideen med tavlelak på kommode kopieres?

    SvarSlet
  36. Maria - ha ha ja, børn er så dejligt taknemmelige;)
    Louise - tak skal du ha:)
    Katrine - også tak til dig:)
    Kisser Laptern - tak, og ja selvfølgelig må du gøre det samme:)

    SvarSlet
  37. yum, hvor ser de der flade :-) boller gode bare ud!... Og jeg mener det ;-)
    Er det hjemmebag? Savner sådan noget ordenligt brød her i Barcelona.... de kender slet ikke til kerner tsk tsk!!!

    SvarSlet
  38. Jeps, Sofie, de flade boller er hjemmebagte;) Langtidshævede spækket med kerner!

    SvarSlet