11. januar 2011

Lidt mere tavlelak

Det er altså ret sjovt det her tavlelak, så nu har jeg malet en firkant med tavlelak på køkkendøren.




Planen er, at tavlen skal fungere som en ugeplan inkl. madplan, for jeg ender altid med at købe ind, når jeg er allermest sulten, og den strategi er ret dårlig. Så nu har jeg skrevet forskellige madvarer på de hvide talebobler, og så kan jeg lige snuppe en seddel på vej ud af døren, og så ved jeg præcis, hvad jeg skal købe for at kunne lave aftensmad!
Og jeg siger det lige igen: det er godt nok svært at skrive pænt på en tavle!

26 kommentarer:

  1. Ej for pokker Anne. Flere gode ideer fra din hånd. Den med madplanen er altså en ret god ide, jeg kan slet ikke handle ordentligt på tom mave. Smart, smart og skal klart lige afprøves når man engang får en køkkendør.

    SvarSlet
  2. Rigtig fint!

    Jeg elsker vores tavle, som bl.a. også fungerer som madplan :-)

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  3. Tavlelak er ret vanedannende. Jeg ser hele tiden nye flader i huset, der godt liige kunne trænge til lidt lak ;)
    Fed ide med post-its'ene på tavlen. Jeg har også nogle fra Tiger, de ligger bare og roder på skrivebordet. Nu er de kommet op på væggen :)

    SvarSlet
  4. Tavlen er ligesom vores.. det er det fedeste stk redskab i vores hjem.. både for os voksne, men bestemt også ungerne..

    SvarSlet
  5. Det ser godt nok fint ud...og altid dejligt med struktur og overskuelighed.

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare fedt! Jeg er vild med ideerne med tavlelak, men er det ikke ngoet med, at det er pænt dyrt eller er det løse rygter?!

    Sejt med huskesedlen!

    SvarSlet
  7. Anne - det med madplanen er mit nytårsfortsæt, for indkøb på tom mave ender med lidt for mange impulskøb...
    Mia - ja, er det ikke dejligt med en tavle?
    Malene - ha ha, ja det kan da også være, at der sniger sig flere tavler ind i min lejlighed;)
    Christina - nå ja, det er da også en super ide til børn!
    Fru. Christensen - ja, det er dejlig overskueligt (indtil videre i hvert fald;) )
    Marian - jeg tror, at jeg gav omkring 50-60 kr. for en bøtte, så det er ikke så dyrt igen. Og man kan få det i et væld af farver!

    SvarSlet
  8. Tavlelak er altid superskønt og virkelig vanedannende! Der var helt sikkert også flere flader dækket med det herhjemme, hvis det ikke var fordi jeg bor i en leje-lejlighed..

    SvarSlet
  9. Super idé, Anne. Havde vi ikke boet til leje, var der også tapet og tavlelak over det hele, tror jeg:) Ellers ku man selvfølgelig hænge en plade op, som man gav en gang tavlelak, men der er bare ik nogen 'frie' flader i vores lille køkken...Det med madplan har jeg også sat mig for adskillige gange, men det holder altid kun et par uger af gangen her. Til gengæld har vi haft projekt-tøm-fryser og generelt brug-så-meget-af-det-vi-har-som-muligt...det kræver bare lidt ekstra energi, når madplanen skal lægges (nok derfor det går lidt i vasken af og til).
    Hvordan gik eksamen forresten i dag? Har tænkt på dig flere gange i løbet af dagen:)

    SvarSlet
  10. Hvor ser det godt ud! Og så er det en super smart idé med de små talebobbel indkøbs post-it's. Hvor er de i øvrigt fra?

    Adskillige gange har jeg også prøvet at strukturere vores indkøb, men det går virkelig heller ikke særlig godt...

    Jeg forsøger ihærdigt at lokke Karsten til en mega-tavle ude i køkkenet, men det er vist desværre ikke så nemt.

    Gik det godt med din eksamen?

    SvarSlet
  11. Så smart altså! Min lokale Flügger har også tavlelak i et væld af farver stående i vinduet. Jeg har kigget på dem mange gange, og må altså snart få købt en. Eller flere ;-)

    Er eksamen overstået? Juuubiii (?) ;-)

    SvarSlet
  12. uh det ser så fedt ud! Jeg ville gerne have sådan en tavle herhjemme, men jeg er allergisk overfor tavlekridtet... :( og whiteboards er bare ikke lige så fede.

    SvarSlet
  13. Elsker bare tavler!! Hvor er det bare en fed idé igen igen fra dig..
    Vi er blevet så glad for vores - især Karoline som bruger den som kæmpe tegnepapir..;) Måske vi skulle have en lille tavle mere som er til os voksne og madplanerne - for det ser da lidt federe ud på din måde end vores lange madplan, der bare hænger på linieret papir på køleskabet:)
    Kan du ånde lettet op i dag - eller hvornår var det nu eksamen var?
    Kh Anne

    SvarSlet
  14. Lea G - ja, du bliver nok ikke så populær, hvis du maler alt for meget med tavlelak i en leje-lejlighed;)
    Malene - jeg er også ret spændt på, hvor længe min madplan holder! Jeg er bare træt af, at jeg altid ender med at smide mad ud, fordi jeg ikke får det brugt, så derfor er madplaner nok en ret god ide...
    Og det gik over al forventning i dag, så jeg kom hjem med 12...
    Maiken - taleboblerne er fra Tiger. Du må hellere lokke ham Karsten, så du kan få en tavle;)
    Louise - jeg overvejede også at købe en anden farve tavlelak, men var lidt i tvivl om jeg ville blive træt af det. Og ja første eksamen er overstået, så nu mangler jeg bare en!
    Camille - jeg vidste slet ikke, at man kunne være allergisk overfor tavlekridt!?
    Anne - hvor hænger jeres tavle henne? Ja jeg var til eksamen i dag, og så mangler jeg en på næste tirsdag. Det bliver godt at få ferie!

    SvarSlet
  15. Ej hvor smart - super god ide! Den skal jeg da på en eller anden måde ha fikset ind i min lejlighed også ! :)

    SvarSlet
  16. Sådan, Anne! Kæft jeg er stolt af dig! You Rock!

    SvarSlet
  17. jeg sagde det jo. det stopper aldrig det tavlelak, når man først er i gang ;) jeg tog bare hele køkkendøren. du formåede dog at styre dig! godt overblik, siger jeg bare.

    SvarSlet
  18. Flott!Jeg vil også kjøpe tavlelakk!Så flink du er:)

    SvarSlet
  19. Ej, jeg er virkelig fan!

    Jeg skal vist forsøge at overtale min mand til at male et eller andet i vores køkken med tavlelak...

    Skal det være en meget jævn overflade, man maler det på, eller jævner tavlelakken eventuel struktur i et tapet ud?

    SvarSlet
  20. Jennifer - jeg er i hvert fald allerede glad for min tavle:)
    Malene - tak! Jeg er også ret stolt af mig selv...
    Linda - ha ha, nej det stopper aldrig;)
    Andregasellen - ja, køb noget tavlelak - det kan bruges på mange ting:)
    Clara Gry - Jeg har malet på træplader, og det har jo en ret glat struktur. Jeg kunne forstille mig, at det er svært at skrive med kridt, når underlaget er ujævnt. Endda de små penselstrøg på min tavle gør, at skriften bliver ujævn. Jeg skulle i forvejen nok have brugt en malerrulle!
    Line - jeg er også ret glad for ideen;)

    SvarSlet
  21. FLOT resultat!!:)
    Kan godt forstå der skal slappes lidt i dag..
    Vores tavle hænger i køkkenet - fik den op weekenden før jul - har bare ikke sået den foreviget;) Og i de her dag, hvor jeg først er hjemme efter mørket har overtaget, bliver det ikke til mange billeder;)
    KH

    SvarSlet
  22. Tillykke! Hvor er det sejt gået!!

    Jeg gør en ihærdig indsats for at lokke Karsten til en tavle, men jeg er bange for at det vil kræve andre indretningsmæssige indrømmelser, som jeg ikke er villig til at give lige nu... ;o)

    Og så et lille nysgerrighedsspørgsmål. Hvad er det for et job du har, som kræver at du dagligt skal jobbe før fanden får sko på?

    SvarSlet
  23. Tak Anne, jeg er også meget glad for det! Ja, der er ikke meget sollys til at tage gode billeder i, når man går på arbejde! Men jeg vil da gerne se din tavle:)

    Tak Maiken! Jeg er også glad og meget overrasket! Uha, hvad er det for nogle andre indretningsmæssige indrømmelser? Ja, de sidste par dage er jeg virkelig stået tidligt op... Jeg afleverer to piger i skole og børnehave, når deres mor skal møde tidligt på arbejde. Og andre gange henter jeg dem fra institutionerne og passer dem om aftenen, så det er nogle arbejdstider, der passer perfekt ved siden af studiet (selv om jeg synes, at det er lidt hårdt at stå SÅ tidligt op!).

    SvarSlet
  24. Det lyder som en hyggelig nebengeshäft, men sørme godt nok tidligt. Med en lille rolling kan det også godt være svært at få kalenderen til at gå op...

    Indretningsmæssig indrømmelse; Vi kører lige nu hårde forhandlinger om montana reol til stuen. Altså, vi er enige om at det skal være montana, men slet slet ikke om modulerne, farverne og opsætningen. Nå ja, og så om stuens øvrige indretning. Så vi diskuterer, forhandler, holder forhandlingsmæssige pauser, veto'er, forhandler osv. Nogle gange ville jeg ønske vi bare var et symbiotisk par der var HELT enige, hvilket jo ikke er tilfældet, eller at jeg kunne bestemme. Tsk tsk.

    SvarSlet
  25. Super god ide med de tale-bobler!

    SvarSlet