17. januar 2011

Blogleg: kreativ nostalgi

Maiken har sendt en blogleg til mig, og den går ud på at vise en ting, der er fuld af kreativ nostalgi og affektionsværdi. Det skal helst være en ting, man selv har lavet, men det kan også være en ting, man har fået. Jeg har været i gemmerne og fundet et lille, skævt og meget hullet halstørklæde. Mit allerførste strikkeprojekt!


Her sidder jeg så som 5,5-årig med det lille halstørklæde i dyb koncentration og i det obligatoriske joggingsæt! Og nu vil jeg gerne sende stafetten videre til Anne og Anne, hvis I vil lukke op for de kreative nostalgiske gemmer.

12 kommentarer:

  1. Hvor er det vildt, at du stadig har det! Og hvor er det et sødt billede af dig :)

    SvarSlet
  2. Sikken en dejlig blogleg!! :-) Tænker straks på hvad jeg også har i gemmerne ;-)

    Og sikke et fantastisk halstørklæde du - stadig! - har. Det er simpelthen så fint altså med alt sin skævhed og huller.
    Og det gør det kun endnu mere fantastisk, at du har det skønne billede af dig i dyb koncentration! :-)

    Søde Anne, har for øvrigt ikke lige haft så meget tid til at kommentere i weekenden, men hvor er det altså bare et smukt smykke du har arvet - med så meget historie og kærlighed bag.
    Og dejligt I fik taget en fin afsked, det er så vigtigt!

    SvarSlet
  3. Ej hvor er det fantastisk du har gemt det:-) Min datter bliver 5 år her i januar og hun vil rigtig gerne lære at strikke. Hun er i gang med fingerstrik, men jeg kan lige se hende for mig, når jeg ser billedet af dig som barn. KH Christina.

    SvarSlet
  4. Virkelig fedt halstørklæde! Og cool foto....

    SvarSlet
  5. Hvor sjovt. Jeg kan huske mig selv som ganske lille i fuld gng med at strikke dukketøj til mine elskede dukker. Og jeg har rent faktisk ALT mit dukketøj endnu. Måske jeg skulle gå i gemmeren og se det igen. Har nemlig gemt det væk igen. For mine to store piger er stoppet med at lege med dukker, og nu venter jeg på at MindsteDatter kan begynde at bruge det til dukkerne. sjovt....

    SvarSlet
  6. Haha, sikke et skønt indlæg. Og hvor sjovt at se dig som barn i fuldt sving med at være kreativ :-D

    SvarSlet
  7. Næh, fantastisk innlegg!Det er altså det søteste...Så søt du var der du satt i dyp konsentrasjon!Også det herlige resultatet, tenk at du har det fremdeles.Jeg må huske på å ta vare på alt mine barn lager, for tenk så gøy å ha senere.
    Ha en flott dag!

    SvarSlet
  8. Hvor ser du bare SØD ud!! Og koncentreret. Og tager meget gerne imod udfordringen, tror bare det meste ligger hos forældrene i gemmerne.

    SvarSlet
  9. Ih, hvor ser du sød ud! Kan ikke lade være med at smile af det fine ubehjælpsomme halstørklæde, der er så sødt med skævheden og hullerne. Og hvor er det pudsigt at dit første forsøg med strikkepindene faktisk også er blevet foreviget.

    Mit første (og nærmest eneste) strikkeprojekt var også et barbie halstørklæde der startede med ti masker og endte med sytten...

    Tak for kigget og fordi du tog udfordringen op. :o)

    SvarSlet
  10. Ej, hvor godt. Du ser rigtig sød og koncentreret ud og halstørklædet; det er da rigtig flot lavet:)

    SvarSlet
  11. .... men det er jo godt at øvelse gør mester!

    SvarSlet
  12. Og forresten - pøj, pøj i morgen. Krydser selvfølgelig fingre igen:)

    SvarSlet