16. november 2010

Keramik #4

Jeg havde godt på fornemmelsen, at jeg i dag skulle møde et rædsel, men at det var SÅ slemt, havde jeg dog ikke troet... Min allerførste udefinerbare underlige krukke er intet mindre end grim! Se selv...

Jeg ved ikke helt, hvad der skete med glasuren, men jeg tror ikke ligefrem, at det er meningen, at den skal være plettet. Min underviser forbarmede sig, så hun forsøger at rette op på skaderne til næste gang... Jeg krydser fingre for, at hun har nogle triks i ærmet.
Men jeg er ret godt (faktisk meget) tilfreds med mine små fyrfadsstager. Dem kan jeg godt li'!

Jeg havde faktisk også lavet en firkantet krukke, men den skal også lige under kyndige professionelle hænder, inden den tåler dagens lys... Så indtil videre kommer der flest rædsler ud af ovnen, men jeg kæmper videre!

15 kommentarer:

  1. Kan godt forstå at du ikke er helt tilfreds med vasen.. Men dine fyrfads-stager er da for lækre! :D Og hvor må det være spændende at gå til keramik! :P Ville helt ønske at det var mig!

    SvarSlet
  2. Farven er da pæn om ikke andet :-) Og godt der trods alt også kommer succesoplevelser ud af det.
    Og jeg er nu alligevel også lidt misundelig på processen - det må være rigtig spændende!

    SvarSlet
  3. Altså....alt begyndelse kan jo være svær - man skal jo kravle før man kan gå, og alt det der pjat...:-)

    Men jeg er også vild med fyrfads stagerne, de er blevet rigtig rigtig flotte - og det er skisme da godt gået af en "first timer" :-)

    Ha en dejlig dag.

    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. De er da vildt søde. Jeg synes nu vasen er meget skæg... som skabt til to buketter tulipaner ;)

    SvarSlet
  5. Hej Anne.. jeg synes faktisk at det er ret flot! Jeg har været afsted til keramik forleden dag, hvor de første stykker hjemmebiks skulle have glasur.. det er f... svært at vælge farve.. især når man starter med at dreje i blåler.. der er ikke ret mange farver at vælge mellem.. Jeg er nu i gang med stentøjsler.. uha det bliver fedt at gå amok i glasur dér..! Fede nuancer dine ting har fået!

    SvarSlet
  6. Hej piger
    Tak for jeres søde kommentarer;)
    Julia - jeg er også ret glad for de små stager! Dem skal jeg vist lave nogle flere af:) Og det er vildt sjovt at gå til keramik! Totalt afstressende.
    Asli - ja, farven er faktisk ret pæn;) Det er da én god ting ved rædslen!
    Malene - ja al begyndelse er svær! Især glaseringen er noget værre bøvl!
    Camsen - ha ha, ja måske skulle jeg bare sætte tulipaner i! Jeg havde faktisk overvejet at plante et eller andet i den, som ville kravle ned af siderne og skjule dem lidt;)
    Christina - TAK:) Ja, det er ikke så nemt at vælge glasur! Der er ret mange fine farver. De små stager er lavet i stentøj, så det er nemmere at dække med glasur end blåleren er. Men hold op hvor jeg synes, at det er svært at glasere!
    Kh Anne

    SvarSlet
  7. Fnis, ja, keramik kan være frustrerende svært. Rigtig mange forskellige teknikker man skal have styr på. Synes nu der er masser af potentiale i den vase, og farven indeni er altså ret flot :)
    Hjemme hos mine forældre står der en masse af mine forsøg, tog erhverspraktik i 8. klasse sådan et sted, og med en teenagers æstetiske sans resulterer det i interessante sager. Mange små (ubrugelige) skåle.

    Men stagerne er simpelthen så fine, og glæder mig til at se hvad der mere kommer ud af det.

    PS, hvor er det mon du går til keramik henne? Aftenskole?

    SvarSlet
  8. Keamik er rigtigt svært så jeg er imponeret hvis det er dit første forsøg. Hold da op hvad kan det ikke ende med hvis du fortsætter længe nok.

    Jeg er vild med dit smukke æble oppe i banneret, har du selv lavet det?

    SvarSlet
  9. Stagerne er du sluppet rigtig godt fra...de er virkelig flotte! Håber vasen kan 'reddes' i forhold til glasuren, for faconen er bare så fin. Men det er da virkelig godt gået eftersom du er ny i faget:)

    SvarSlet
  10. Anne - ja, farven inden i er ret fin;) Resten er ... Jeg går til det på aftenskole ude i Kastrup, så det er lidt langt, men der er bare ikke særlig mange steder, man kan gå til det!
    Marina - tak:) Æblet har Mette Engell lavet til mig. Jeg er også rigtig glad for det!

    SvarSlet
  11. Tak Malene:) Ja faconen er egentlig også ok, men det er bare som om, at de mærkelige prikker uden på, får faconen til at se lidt mærkelig ud... Jeg er spændt på, om min underviser kan redde den;)

    SvarSlet
  12. Ha ha' hvor er det sjovt! Tak for grinet :D (ikke så meget billederne, men din beskrivelse - fyrfadsstagerne er altså ret flotte!)

    SvarSlet
  13. Så fine de fyrfatstakene ble!Jeg synes at vasen ble riktig sjarmerende også, håper du tar vare på den:)Fargen kan sikkert rettes på, og fasongen er kjempefin!
    Det blir morsomt å følge med videre på dette!
    Ha en flott kveld!

    SvarSlet
  14. Arh hvor ærgeligt!:) Men rædsler har også ret - jeg har en del stående fra min tid som billedkunststuderende - det er ikke alle mine raku-figurer, der er særligt skønne:)
    Stagerne er super flotte!
    Vil så gerne det der keramik - må til storbyen og bo igen;) (mon det er argument nok overfor manden??)
    Ha' en dejlig dag.. Kommer du mon til marked i weekenden? Ellers ses vi næste weekend til kagenørkleri..
    Kh Anne

    SvarSlet
  15. Åh, jeg kender det virkelig godt når nu projekter ikke bliver som tænkt. Det er så brand ærgerligt, og irriterer ens kreative forfængelighed. De små lysestager er da blevet rigtig vellykkede. Og så er det heldigt at læreren kan nogle tricks til at rette op på det du ikke er tilfreds med. :o)

    SvarSlet