23. november 2010

En lille smule julehalløj #2







Jeg er næsten færdig med adventsgaverne til familien. Mangler bare lige et par enkelte, og så er der styr på det. Et par julegaver er det også allerede blevet til. Måske er det fordi, jeg skriver opgave, og så er overspringshandlinger et must...
Jeg er i gang med at kigge lidt i julepynten. Lidt nyt er der kommet til, men jeg holder allermest af det helt gamle. Det lille orkester har jeg fået af min Oma. Da min far og hans lillebror var små drenge gav de hende hvert år til jul en ny lille musiker til samlingen. Det er da fint.
I aften står den på keramik. Krydser fingre for, at min kvote for grimme ting er faldende.

14 kommentarer:

  1. Er ret sikker på at jeg ikke ville have noget som helst imod at få adventsgaver fra dig. Der ser så flotte ud.
    Lækkert julepynt du har, de snefnug er rigtig smukke og musikanterne er da supersøde :) Min kærestes farmor hedder også oma, men hun er nu fra Holland og ikke Sdr.Jylland.

    Glæder mig til at se hvad der kommer med hjem fra keramik!

    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Fantastiske musikanter.. og dejlig historie..
    Jeg er helt vild med julepynt og nyder at se andres skatte:)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  3. De er da for skønne de små spillemænd :)
    Hvor er det lækre gavepair fra? Og de fine snefnug?

    SvarSlet
  4. Anne - ja Oma'er findes vist mange steder:)
    Mette - jeg er også ret glad for julepynt! Især det der har en særlig historie:)
    Malene - gavepapiret er fra Søstrene Grene og det er snefnugene også. Jeg har bare sat en anden snor i dem, for de havde en hvid kedelig snor.

    SvarSlet
  5. Søstrene Grene here I come.. når det møg sne er væk ;)

    SvarSlet
  6. Dejligt juleorkester. Har selv kigget lidt på noget ligende i Malmø - men de var ret dyre. Øv.

    SvarSlet
  7. Rigtig fine snefnug og rigtig fin blog. Følger med fra sidelinjen som ny :-)

    SvarSlet
  8. Skønne julesager! Vi hiver også julekassen frem i denne uge :-)

    SvarSlet
  9. Novra hvor er både indpakning og julesager fine!

    SvarSlet
  10. Rigtig fine ting. Nye som gamle...Og skønt at have arvet noget med den slags historie i:) Snefnugene har jeg også købt og skiftet snoren ud i. De er så fine. Og gaverne ser virkelig indbydende ud:)

    SvarSlet
  11. Så fine og hyggelige billeder! Elsker det første, en overflod af pakker :-)

    SvarSlet
  12. Årh, wow! Så fine gaver! :)

    SvarSlet
  13. Hvor er det et skønt englekor. Det kan jeg godt forstå du er rigtig glad for.

    Jeg glæder mig også til at pakke kassen med julepynt ud, og skal da helt sikkert have suppleret med snefnug fra Søstrene. Svampe i forskellige formater er allerede hjembragt...

    Og gid jeg som dig kunne sige jeg var lige så meget på forkant med kalender- og julegaver, men mon ikke det hele nåes?

    SvarSlet
  14. Du er da godt på vej med alle julerierne, lækre pakker og skønt, skønt julepynt.
    Stine:)

    SvarSlet