24. oktober 2010

Minder

Her i weekenden har jeg været hos min Oma i hendes lille hus i Højer. Jeg har fået nogle minder med mig hjem. Den rejsekuffert, som hun fik af sine forældre, da hun skulle være ung pige i huset hos en familie i Schweiz i 1947. Og hendes strikkekurv, der godt nok har været fyldt med fint sammenrullet gavebånd de sidste mange år. Nu står kurven her hos mig og kommer til sin oprindelige ret. Alle gavebåndene fik jeg også med, og blandt dem fandt jeg et lille håndskrevet til-og-fra-kort, som jeg har skrevet som lille pige. Min Oma har nemlig også samlet på minder. Minder og historier, som hun for tiden giver videre til de næste generationer.

8 kommentarer:

  1. Den kurv er intet mindre end fantastisk!

    SvarSlet
  2. Åh hvor er det fantastisk når man får den slags skatte foræret...ikke mindst pga. den særlige historie - ellers var det jo bare "ting", men med de sjove historier der knytter sig til, sætter man jo ekstra stor pris på det!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Elsker også at få så nogen sager...;)

    SvarSlet
  4. Hvor hyggeligt. Både med weekend i det søndersjyske og med minderne, der er kommet med til København. Skønt!

    SvarSlet
  5. Jeg er også helt vild med kurven!!! Det er intet mindre end fantastisk at få sådan nogle arvestykker fyldt med minder :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  6. hej anne,
    sad lige i dag og læste nogle af de gamle breve, som blev sendt mellem Oma og mig, kiggede på billeder og må erkende, at jeg glæder mig enormt til at hænge hendes arvede julepynt op på træet om 2 måneder:) Kan stadig blive rørt af hendes ord. Gud hvor jeg savner Oma. Dejligt du har hende endnu og får minder med på vejen...det er minder for livet.
    dejlig aften

    SvarSlet
  7. Det er dejligt med den slags minder. Og fine ting du har fået med dig hjem!

    SvarSlet
  8. For ei fin historie.:) Flott koffert og nydelig strikkekurv! Så kjekt å få slike fine ting som minner deg om Oma og hennes liv.:)
    Kjekt du ville vere med på blogglotteriet mitt.:)
    Ha ein fin kveld!

    SvarSlet