5. oktober 2010

Keramik #2

Så er jeg kommet hjem fra keramik. Det kan godt være, at jeg er nybegynder, men derfor kan man jo godt være lidt forberedt, så jeg havde syet poser til min veninde og jeg; købt en masse udstikkerforme og klippet inspiration ud af boligblade, så jeg kunne komme i gang med at lave julepynt i porcelænsler. Men nu er jeg jo nybegynder, og underviser Gudrun er grundig, så jeg leger stadig med blå-ler og sender lange blikke efter porcelænsleren... Jeg krydser fingre for næste gang;)







Nu slapper jeg af med en æblekanelsnegl bagt efter Heidis opskrift. De er GODE!

18 kommentarer:

  1. Så velforberedt man er ;)
    Hvis du lærer at lave noget ala de fine lysestager i nederste højre hjørne af billede nummer to, så stiller jeg mig gladeligt i kø som køber ;)

    SvarSlet
  2. Sikke gode forberedelser du har gjort dig, Anne. Så håber vi bare at keramik-Gudrun makker ret næste gang:)
    Inspirationsbillederne ser rigtig spændende ud...hvilket blad er de mon fra? Glæder mig meget til at se, hvad du får lavet.
    Hvor har du fundet de små udstikkerforme? Har længe ledt efter nogen til cernit, men har kun fundet større former.
    Mums, den æblekanelsnegl ser lækker ud - den opskrift må vist afprøves på et tidspunkt (snart):)

    SvarSlet
  3. Hej Malene og Malene:)
    Hvis jeg lærer at lave de fine lysestager, så er jeg (hvis jeg må sige det selv!) godt nok blevet dygtig;) Tror desværre de rækker laaaaangt ud over mine fremtidige evner, men de er bare så fine, så måske kunne man lave en lidt lettere udgave af dem...
    De fleste af billederne er fra Boligliv. Jeg har købt de små forme i Skjalm P., som ligger her i Kbh. Sig til, hvis jeg skal købe nogle for dig. Jeg har også selv ledt længe efter udstikkerforme. Fandt nogle på nettet, men leveringen var sindssyg dyr, så det droppede jeg...
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Det var da sødt af dig at tilbyde...det tænker jeg lige over. Hvor meget kostede de?

    SvarSlet
  5. Glæder mig til at se dine kreationer - blå ler eller ej;) Men det kunne virkelig være fint at lave julepynt i porcelænsler:)
    kh Mille

    SvarSlet
  6. Ej hvor spændende. Jeg kunne vildt godt tænke mig at gå til keramik. Er det sådan noget aftenskole halløj?

    SvarSlet
  7. Det er bare ikke alle der ser de samme muligheder indenfor keramik... ;) Og jeg tror at det er ret gængs at de her gudruner de vil bare gerne at ALT skal være meget grundigt lært og perfekt til mindste detalje.. og imellem tiden, mens man lærer at gøre det grundigt, da mister man pusten, motivationen, de evner man troede man havde...
    SÅdan nogen gudruner har jeg ihvertfald haft en del af, både på syhold, til klaverundervisning og den slags.. ingen forstod at jeg bare gerne ville have det SJOVT og lave fine ting, som jeg synes var fine.. så skidt med at tingene ik altid var snorlige... måske noget med generationerne? :)
    Hav en go dag...

    SvarSlet
  8. Du ønskes alt held og lykke med Gudrun. Ellers må du komme til midtjylland og lave noget porcelæn..

    SvarSlet
  9. God idé med den insprationsbog!

    SvarSlet
  10. Sikke nogle søde poser du har lavet!
    Hvis du er ligeså god til keramikk som du er til at sy, ja så lar Gudrun dig nok snart lege med den porcelen:)

    SvarSlet
  11. Er vild med poserne....de er virkelig søde!

    Og de fine stjerner du har fundet billeder af er også bare super, kan godt forstå at du er utålmodig for at komme i gang:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  12. Malene - jeg mener de koster 14,50 for de små. De har en masse forskellige former!
    Mille - ja kunne julepynt i porcelænsler ikke bare være fint?! Jeg håber, jeg kan nå at lave noget inden julen er slut...
    Julie - ja det er igennem AOF. Der var rift om pladserne, for der er åbenbart ikke så mange steder, der udbyder det.
    Rakel - Uhh jeg håber ikke jeg mister motivationen under Gudruns grundighed...! Jeg må jo bare lige minde hende om, at hvis jeg skal nå at lave julepynt, så skal det være snart;)
    Christina - ja, jeg kommer da gerne til Midtjylland! Du burde da lige lave et lille keramikkursus - I'm in;)
    Maria - ja, jeg tænkte, at det nok var en meget god ide med en inspirationsbog, så jeg ikke lige pludselig var helt tom for ideer at kaste mig over...
    Siri - Åh jeg håber du har ret:) Og tak!
    Malene - tak. Og ja er stjernerne ikke bare fine? Og det ser ikke ud til, at de er alt for svære;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  13. Jeg vil overveje det. Problemet er bare, at man ikke kan overstå det på en dag - du bliver nødt til at komme til midtjylland flere gange.. Men jeg skal nok skrive hvis der er noget konkret..

    SvarSlet
  14. Åh sikke nogle flotte poser! Jeg går også til keramik, og sidder som dig på pinde efter at komme i gang med porcelænsleret!!! Jeg kunne nu godt bruge sådan nogle poser også... Hmmm måske man skulle starte maskinen op..

    Jeg glæder mig til at se hvad du får lavet af det fine porcelæn, når du når så langt!

    SvarSlet
  15. Christina - ja det tager jo noget tid at lave keramik, når det skal tørre, brændes osv. Det er også derfor, at jeg frygter, at jeg ikke når julepynten... Men det kunne være super hyggeligt at komme til keramikkursus i midtjylland:)
    Naja Luise - ha ha, må du heller ikke arbejde med porcelænsler endnu? Hvor går du henne? Glæder mig til at se, hvad du laver af fine ting:)

    SvarSlet
  16. Åh lækre poser Anne!!
    Øv for Gudrun - jeg krydser alt muligt for at du snart må lege din drøm ud:)
    Jeg ville SÅ gerne gå til noget keramik - men der er bare ikke noget herude!!! Så jeg er også klar på keramik i Midtjylland, hvis Christina åbner dørene..;)
    Og så forberedt du er! Det ser rigtig lækkert ud... Hvor får du de fine farvede prikker fra? Smukke!
    Nyd aftenen..
    KH Anne

    SvarSlet
  17. Hihi, du får ha lykke til med videre kurs i keramik, og håper du snart fåt prøve deg på porselen :o)

    Flotte poser du hadde laget for anledningen da!!

    Ha en kreativ og flott uke videre :o)

    SvarSlet
  18. Anne - ja vi skal da lige ha' lokket Christina til noget keramik-hygge;) Prikkerne er klistermærker købt hos Vesterbro Kontorforsyning. De findes i mange farver og størrelser. Sig til, hvis du vil have fingrene i nogle;)
    Namaste - tak. Jeg håber også snart jeg må hoppe på porcelænsvognen ligesom de andre...

    SvarSlet