10. august 2010

Sy sy sy

Selv om der ikke sker så forfærdelig meget (intet!) på min blog pt., så er det altså ikke fordi, at jeg ikke laver noget. Måske har jeg bare lidt for meget om ørerne, og så er der ikke lige så meget overskud til bloggen... Nok om det!
Min nye symaskine - jeps, jeg har investeret i en spritny symaskine - kører på fulde drøn:)
I fredags fødte en af mine allernærmeste veninder en fin lille søn, og til ham har jeg syet, strikket, hæklet, klippet og klistret og faktisk også byttet mig til nogle ting:)
Her er, hvad han fik tidligere i dag...
Han (eller nærmere hans forældre) blev heldigvis glade:) Det er jo altid lidt af en satsning, når man kommer med hjemmelavede gaver...
De forskellige dele af uroen har jeg sat sammen med nylonsnor, så den får et let og svævende udtryk. I kan sikkert genkende de skønne aber? Det er selvfølgelig hos Pernille, jeg har byttet mig til dem:) Og paddehattene har Anne hæklet til mig - også i en byttehandel:) Det er nu ret smart med de her byttehandler! Anne har faktisk hæklet hele 7 paddehatte til mig, og de er bare så fine!
Der er også røget et par bestillinger igennem symaskinen de sidste par uger og flere er undervejs...
Ha' en dejlig aften derude!

25 kommentarer:

  1. Nøj nogle lækre ting. Du måtte ellers meget gerne være min veninde, sikke nogle fede gaver at få. Er så vild med uroen, den er virkelig fin!

    SvarSlet
  2. Sikke en lækker strik cardigan... Må du røbe hvor du har opskriften fra... Det vil være et godt vinter projekt for mig... Super lækre ting du får produceret...

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er uroen blevet flot, du har da virkelig været kreativ.
    Kh Pernille

    SvarSlet
  4. åhh, hvem var det nu der lavede en DIY på de der hunde?
    sådan en må jeg da i gang med at lave!

    bsolut fantastisk sommerhat forresten.

    kh vibeke

    SvarSlet
  5. Ehj, en heldig veninde du har! Det var da en masse fantastiske gaver du har lavet til hendes dreng. Og med alle de andre kreationer kan jeg godt se at symaskinen (tillykke med den) ikke har stået stille...

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Hvor er det bare nogle fine ting!!! den uro er da bare blevet så fin og jeg er også vild med den strikkede cardigan, vil også gerne vide hvilket mønster det er, hvis du vil røbe det!
    Og dit voksi pose betræk er super lækkert, godt du har fået et billede af det til arkivet, selvom det måske ikke ligefrem bliver dit ynglings projekt ;o)
    Kh Mette

    SvarSlet
  7. Hold op du har været flittig, Anne. Er vild med alle tingene, men ISÆR uroen og lappe-tæppet:) Har du selv lavet de hæklede ugler med stofvinger? Og hvor kan man købe ophænget til uroen?

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare verdens heldigste lille dreng!! Så fine ting altså!

    SvarSlet
  9. Årh hvad, jeg vil også gerne på din veninde-liste ;)

    Strikcardiganen er helt bedårende, gid gid gid jeg kunne strikke!

    SvarSlet
  10. Wow... siger jeg også lige, her fra ammestolen, hvor intet kreativt bliver til lige i øjeblikket - men så kan jeg nyde dine ting her i stedet - SKØNT ;-) Hun er da super heldig med så fine gaver!
    Har stadig grønt stof med dit navn på, som du må få en skønne dag, hvis du stadig er interesseret ;-)
    Kram fra Barbara

    SvarSlet
  11. Det er da fuldstændig fantastisk med SÅ mange gaver til en venindes nye guldklump! Hun må da være blevet helt overvældet!!

    Det hele er super fint og ja de hæklede ugler - nøjj dem er jeg vild med!!

    Hvad er det første med Blafrepapiret?

    Smil fra en overvældet Mia

    SvarSlet
  12. Hej Anne
    Det var da helt vildt, så meget du har lavet. Og sikke et fint betræk til voksi. Har det ikke taget helt vildt langt tid?
    kh Tine

    SvarSlet
  13. Wauw - så fine fine sager du viser frem!

    Og sikken en overvældende og betænksom gave til din venindes søn.

    Kh Louise

    SvarSlet
  14. Du har da godt nok været produktiv ;0)
    De der bukser med biler er det frottèstof

    SvarSlet
  15. Så flink og produktiv du har vært da!!!

    Og for en gave du har gitt fra deg! Det var da veldig meget spør du meg, men forståelig nok veldig fornøyde foreldre ;o)

    Og ja; Husflid i København er vel verdt et besøk! :o)

    SvarSlet
  16. Sikke en heldigmåsen at kunne få SÅ mange lækre ting! Du har da godt nok haft travlt - tillykke med den nye symaskine. Glæder mig til at se, hvad du ellers finder på i fremtiden :)

    SvarSlet
  17. Sikke nogle lækre ting!

    SvarSlet
  18. hvor har du været kreativ søde Anne.
    Dejlige sager

    SvarSlet
  19. Jeg er også vildt imponeret over alle de fine ting du har lavet, og hopper også gerne på venindelisten;)

    SvarSlet
  20. Hold da op Anne, hvor har du da haft travlt! Skøn barselsgave du har lavet til din veninde.. Tænk alle de tanker du har sendt med, mens du har syslet:-)

    KH

    SvarSlet
  21. Wauw Anne
    hvor er der bare mange lækre ting:)
    Sikke en fantastisk veninde at have...

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  22. Wow!!! Sikke nogle lækre ting Anne..!! Vildt.. Man skulle da lige være bedste veninde med dig og få barn;) Jeg er vildt imponeret over alle de fine ting du har fundet på og kreeret.. (som altid;)
    Fedt som du har brugt svampene - kunne ikke helt forestille mig det, da du fortalte det, men hvor er det bare en god idé.. Den tror jeg lige jeg vil gemme;) Fedt at se "mine" ting i brug..Hvor har du fået ophænget til uro'en henne..?
    Ha' en rigtig dejlig aften..
    KH Anne

    SvarSlet
  23. Hej piger
    Tak for alle jeres søde kommentarer:) Det er da helt overvældende men absolut skønt!!

    Her kommer svarene på alle jeres spørgsmål:

    Ang. den strikkede cardigan, så er det en opskrift fra bogen Vendestrik af Hanne Meedom. Opskriften er nem, for man skal kun strikke ret!
    Mønsteret på gravhunden har jeg fået af Sara fra Bournonville. Jeg har godt nok ændret dens ansigtsform, kropslængde og hale, men det er jo altid rart at have et mønster at gå ud fra:)
    Uglerne med de syede vinger har jeg selv lavet, og ophænget til uroen er fra Rie Elise Larsen, og koster de fleste steder en 50'er. Jeg har købt den i Artium, men man kan også købe det hos Boxdelux. Den fås også i andre farver!
    Den blå æske med blafrepapiret er bare den æske, hvori jeg havde lagt alle gaverne:)
    Jo voksien har godt nok taget laaaang tid - det er ufatteligt så mange huller og snorer, der er i sådan en;)
    Stoffet med bilerne er velour, og det kan købes i Stof 2000.
    Håber jeg fik svaret på jeres spørgsmål, ellers må I gerne skrive igen:)
    Kh Anne

    SvarSlet
  24. Hej Anne

    Jeg har tagget dig i en blogleg:)
    Håber det er okay.

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  25. Herregud, så flink du er!!Heldige lille gutten som får så mye fint!Du er altså SÅ flink.Jeg har ikke ord!!!!!!!!!

    SvarSlet