23. august 2010

Hæklerier og blomstervest

Der er fart på hæklepinden for tiden... Jeg er i gang med at hækle små paddehatte a' la Wenche til endnu en uro, og efter at have siddet og fumlet med de små størrelser fik jeg lyst til at hækle en større paddehat. Så Wenches opskrift er blevet ganget op og tilpasset den nye størrelse, og det er der kommet to paddehatte-rangler ud af. Paddehatten i de blå/grønne/brune farver er en overraskelse til en lille sød fyr, der har en mor, der har en blog, og fruen bag fortjener en gave som tak for en rigtig hyggelig dag... Og så siger jeg ikke mere;)
Granny-tæppet skrider (meget!) langsomt fremad. Gad vide om det overhovedet når at blive færdigt før vinter?! Men fint og blødt - det bliver det!
Og se så lige, hvad min mor har fundet i gemmerne... En vest fyldt med de fineste blomster, som min mormor har siddet og broderet med sirlige sting for omtrent 30 år siden. Det kan man da kalde håndarbejde af den fineste slags! Jeg havde den på forleden dag, men hold da op, hvor den tiltrækker mange (beundrende/forfærdende??) blikke! Måske er Danmark (eller jeg?) bare ikke helt klar til sådan en spraglet sag...?
Der er også kommet flere puder igennem symaskinen, men dem må I vente med at se til i morgen! Ha' en dejlig mandag:)

18 kommentarer:

  1. Wow, den er godt nok ellers fin den vest. Men jeg tror heller ikke jeg turde gå med den, trods alt...Men sikke et arbejde, hyggeligt at have sådan en arve-sag :)

    Yndige svampe, og lækre farver dit grannytæppe får!

    SvarSlet
  2. Hej Anne!

    Nej hvor er de skønne paddehattene - fine farver! Heldig lille purk der skal have sådan en fin uro:-)
    Det men Granny tæppet er det samme her hjemme.. Det går langsomt, alt for langsomt. Men har lavet en aftale (som jeg har svært ved at holde)med mig selv, at jeg SKAL hækle 2 rækker hver dag.. Det lyder ikke af meget, men det er hvad der er plads til:-)
    Sikke et arbejde din mormor har været på med vesten der, tænk alle de timer og tanker der er lagt i den!
    Go krealyst

    Kh Kristin

    SvarSlet
  3. Så flotte 'paddehatter', de er virkelig bare helt utrolig søte:)Tenk så fine de blir når de henges opp som en uro.Du er en mester med søm og heklerier altså.
    Vesten er jo egentlig helt fantastisk!For et herlig minne å ha, noe som mormor har sittet i timesvis og lagt ned sjelen i....
    Ha en fin mandag du også!

    SvarSlet
  4. Altså jeg synes vesten er vidunderlig! Og ville kun kigge langt efter den i beundring :-)

    Søde svampe du er i gang med :-)

    Kh Louise

    SvarSlet
  5. Lækker inspiration, lige hvad mit bankende krea hjerte havde brug for her i eksamens stund :D

    SvarSlet
  6. Hvor er de fine dine paddehatte! Rigtig sjove.
    Og hækleteppet bliver da vildt flot!

    Og vesten, wow sikke et stykke håndarbejde:) Hvor er det fint at du har den fra din mormor, og så den igen kommer i brug:)

    SvarSlet
  7. Wow for nogle helt igennem skønne paddehatte!! Hvem der dog bare kunne hækle!!!!

    Vesten er da evig skøn - og jeg ville uden tvivl gå med den!!

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  8. De er simpelthen så søde, de svampe. Det må du lære mig en dag.
    Og kæmpe tillykke med den vildeste præmie, du har vundet i dag. Du er bare ALT for heldig.
    kh Tine

    SvarSlet
  9. Hej Anne
    Hvor er de bare blevet gode..Superskønne de store til en lille babyhånd.
    Og tillykke med præmien hos Line..hvor er du heldig..glæder mig til at se den.
    Jeg har sendt dig en mail..
    KH Mia

    SvarSlet
  10. Helt ærligt, den vest fortjener at blive båret! Hvor er den smuk, og hvor er det fantastisk håndarbejde. Jeg ville elske at gå med sådan en og jeg ville føle mig så smuk :)

    SvarSlet
  11. Hvor er de blevet fine dine svampe Anne...:)
    Jeg er helt vild med de store også.. Hvor meget har du forstørret..? Det ville da være en super god gave til kommende niece/nevø..:) Hvis du har det liggende som opskrift er jeg den glade modtager;)
    Glæder mig til at se puder - jeg skal vist også selv ha' gang i maskinen i aften - eller senest i morgen - jeg er ved at ha' abstinenser:)
    Nyd aftenen..
    KH Anne

    SvarSlet
  12. Hehe... lige som en drøm, god tur i liberty himlen:)

    SvarSlet
  13. Hold da op - hold da op. Den der vest er bare super flot. Den er bare lige min smag, og lige noget jeg kunne blive inspireret af. Hvor har du en dygtig Mormor. Hvis du mener du bliver træt af vesten, så send den til mig, for jeg ville elske at gå med den. :-)

    Og de der paddehatte er skide søde. En god sød ide med at lave dem stribet. Det bliver til en god gave.

    SvarSlet
  14. Hold nu op hvor er den fed, den vest! Helt unik og dejligt farverig :)
    Jeg er lige faldet over din blog og svælger nu rundt i dine smukke billeder og beundrer dine skønne kreative projekter, respekt!
    Jeg er også igang med granny stripes, men jeg turde ikke ligge hårdt ud med tæppestørrelse, så det ender nok som en pude eller køkkenhåndklæde :D
    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
  15. Jeg er og bliver imponeret over dig, din hækle-krea-haj:) Ranglerne er helt vildt søde, og tæppet - det er du da nået langt med. Jeg er kun ved række 8, så jeg satser på at mit er færdigt til næste vinter. Hækler også lidt oldemor firkanter og ugler ved siden af og syr lidt på nogen gaver. Går lidt død i det ved at hækle og hækle på noget, som skrider så langsomt fremad.

    Jeg synes i øvrigt vesten er rigtig fin, men kunne godt forestille mig at den tiltrak en del opmærksomhed og interesserede blikke:)

    Er du mon stadig i sommerhus eller hjemme igen?

    SvarSlet
  16. For noen herlige farger ranglene dine har:) Det er virkelig farger man blir i godt humør av! Synes forøvrig hele bloggen din er et lite lyspunkt i blogg-verdenen:)

    SvarSlet
  17. Sikke nogle skønne hæklerier. Svampe-ranglerne er bare rigtig fine, og tæppet ligeså...

    SvarSlet
  18. Fine sager og skøn blog du har :)

    Melder mig straks som NY fast læser

    God søndag...

    SvarSlet