8. juli 2010

Lidt af hvert

Jeg har lidt (for) meget om ørerne for tiden, så derfor er det begrænset, hvor meget, der sker her på bloggen. Lysten til at være kreativ er der, men det er tiden og overskuddet ikke. Lidt er der dog blevet til:) I morgen har min mor fødselsdag, og hun har altid elsket at få hjemmelavede gaver, og det er jo helt perfekt, når man er studerende. I år får hun en stor og en lille æske med papir og tapet, og inden i gemmer der sig en bordskåner i filt og en toilettaske af sekskanter. Glæder mig til at give hende gaverne her i weekenden, når den står på havefest på Rømø - skønt!
Og så er jeg også hoppet på Granny Stripes bølgen! Et fantastisk projekt, når man bare trænger til at slænge sig på sofaen og slappe af. Og så har man en god undskyldning for at gå amok i garn:) Jeg bruger alle mine bomuldsrester, og så har jeg suppleret med 10 nøgler garn i alverdens farver, så der kommer pang på tæppet. Jeg tror, det bliver rigtig fint, når det engang (om meget længe!) bliver færdigt...
Og så vil jeg lige reklamere for Julias ide om en Blog-Picnic i Århus. Klik ind på hendes blog og stem på en dato - og meget gerne d.1 august, for jeg vil SÅ gerne med:)Skal I ikke med? Det kunne være så hyggeligt at mødes:)

14 kommentarer:

  1. skøn gave... alle gaver skulle være lavet med samme kærlighed.
    smil og go' sommer

    SvarSlet
  2. Wow, din mor er en heldig kartoffel. Jeg kunne eje det hele. Fantastisk lækre ting.
    Hvilken slags lim bruger du til æskerne? Jeg har nemlig selv én, jeg snart skal igang med.

    SvarSlet
  3. hej Anne
    Ej hvor sjovt, tænkte ikke på at det var i morgen din mor havde fødselsdag, det har min også og Lasse og jeg har bryllupsdag. Min mor får ikke hjemmelavede gaver...desværre, men har købt et par Anne Black ørestikker til hende. Jeg er helt vild for at komme i gang med granny stribes..det skulle vi have prøvet sammen...har desværre ikke så meget farverigt garn at gå i gang med, men tænker at besøge en garnbutik i morgen og så købe endnu en hæklenål...hvad skal du lave i morgen?
    KH Mia

    SvarSlet
  4. Ehj, hvor er det nogle fine gaver. Det betyder også ekstra meget når modtageren kan se at der er brugt tid, energi og omtanke i gaven. Jeg er sikker på at din mor vil blive glad og rørt over gaverne.

    Hækletæppet bliver super skønt! Jeg elsker det farverige look. Endnu har jeg ikke taget mig sammen til at lære at hækle, men nu må det altså snart være...

    Har du fået pakken fra mig med posten i dag?

    SvarSlet
  5. Fantastisk med 'granny stripes', det teppet blir jo rålekkert!Det var jammen en fin måte å bruke restegarn på, jeg har så mye liggende!Kopiere, kopiere...Eskene er jo kjempefine!Og så hyggelig å gi bort noe man lager selv.Jeg elsker å få hjemmelagde ting, det er nå mye mer verdt enn dyrkjøpte ting fra butikker:)Ha en fin dag:)

    SvarSlet
  6. Skønne billeder og skønne farver!!

    SvarSlet
  7. De gaver ville blive meget vel modtaget hos mig!
    /Ida

    SvarSlet
  8. Sikke nogle fine gaver - det er tydeligt der er kræset om dem! Jeg elsker simpelthen hjemmelavede gaver :-)

    Jeg er også i gang med granny stripes, og det er bare SÅ hyggeligt at sidde og slappe af med :-)

    Jeg krydser i øvrigt også fingre for d. 1. august :-)

    Kh Louise

    SvarSlet
  9. Uh Anne - man skulle være din mor..;)
    Virkelig lækre ting, du har tryllet frem..
    Er helt væk i toilettasken! Hvilket mønster bruger du..?
    Synes dine Granny's bliver superflotte - lækre lækre farver!! Du er da godt nok nået langt.. Jeg er godt i gang med et dukketæppe - men Karoline er så vild med det og siger 'nej mig' når jeg siger det er til dukken - så nu er mor da selvfølgelig startet på endnu et!! Suk - hvad gør man ik'..
    Fedt at du også stemmer på 1/8!!:) Jeg håber sådan at kunne komme..
    Nyd aften..
    Kh Anne

    SvarSlet
  10. Hej Anne
    Sikke nogle fine gaver, og et virkelig fint tæppe.
    Er selv netop begyndt, men har slet ikke så mange fine farver som dig endnu - man skal jo starte et sted.
    kh Tine

    SvarSlet
  11. Ej, hvor er I altså søde! Jeg håber min mor bliver lige så glad for gaverne, som det lyder til, at I ville blive:)
    Malene, jeg har faktisk bare brugt helt alm. limstift, og så har jeg på indersiden brugt lidt tape til at fæstne papiret/tapetet fast, når det bukkes ned. Jeg burde nok også have lakeret æskerne, så de holder bedre, men det var der ikke lige tid til...
    Mia, tillykke med bryllupsdagen:) Jeg skal på arbejde i vuggestuen i morgen - ellers var jeg gerne taget en tur til Holbæk for at kigge på garn med dig!
    Tak for pakken Maiken. Glæder mig til at bruge stoffet:)
    Anne. toilettasken er bare lavet ud af hovedet. Det er bare en forside, en bagside og så foer, der er syet sammen, og så lige en lynlås i toppen.
    Louise og Anne, så håber jeg vi ses d.1! Indtil videre er der også flest, der kan komme den dag, jubii:)
    Tine, jeg købte mit garn på Smallegade i en garnforretning, der var proppet til randen med garn:)
    Kh Anne

    SvarSlet
  12. Sikke mange fine ting, du fremviser. Hvis det er hvad du kan fremtrylle med manglende tid og overskud, så er jeg dybt imponeret!! Er sikker på din mor bliver rigtig glad for gaverne.
    Jeg ville SÅ gerne i gang med at hækle granny stripes, men skal lige lære at hækle først:) Jeg krydser også fingre for at blog-picnic bliver den 1. august. Vil gøre alt hvad jeg kan for at komme.
    Tak for det andet stof du eftersendte forresten. Har netop sendt dig lidt retur:) Håber det er noget du kan bruge!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  13. Hej Anne

    Er sikker på din mor bliver vild med de fine gaver. Super lækkert.
    Wauw jeg er helt vild med dit nye "snart tæppe" det bliver så flot - det må jeg lære:)

    God sommerfredag:)

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  14. åh... anne, jeg syntes din blog er SÅ fin, og nu vil jeg så fraråde dig at helt kigge på min:S Hmmm... må vist lige have fat i at lære nogle blogger tricks af dig! jeg er helt vild med dine billeder, så god stemning og inspiration.
    Stina

    SvarSlet