6. juni 2010

Forklaringen på apfelstrudel

Vicki og Julia har sendt en sjov navneleg videre til mig. Legen går ud på at fortælle, hvorfor ens blog hedder det, den gør. Og det er jo et ret godt spørgsmål! Jeg har selv på min vej rundt i blogland stødt på en masse tankevækkende blognavne. Min blog hedder jo apfelstrudel, og det er måske lidt underligt, men det er der selvfølgelig en (genial?) forklaring på!
Jeg er vaskeægte sønderjyde med en stor blanding af dansk og tysk blod i årerne og har derfor en forkærlighed for tyske ord. Så jeg gik på jagt i minder, tanker, anekdoter og alt, hvad jeg ellers lige kunne komme i tanke om, for jeg synes også, at navnet skulle have en personlig betydning. Men så for små to år siden var jeg med familien på den årlige tur til den tyske ø Sild, og her fik min Opa en kæmpe portion Apfelstrudel med is - og vupti, så var navnet fundet! Og så hænger det jo også ret godt sammen med, at jeg er glad for kager og altid har holdt enormt meget af min Opa. Jeg staver godt nok apfelstrudel med lille a, men det er egentlig bare fordi, at det visuelt ser pænere ud - også selvom det er grammatisk ukorrekt... Det var forøvrigt hans sidste tur til Sild, for han døde sommeren efter, og nu betyder navnet apfelstrudel endnu mere for mig.
Så det var min forklaring på, hvorfor jeg har valgt at kalde mine kreative syslerier og min blog for apfelstrudel:)
Nu vil jeg gerne sende legen videre til Shina, Kristin og Camilla, hvis de vil være med, for det kunne være sjovt at høre, hvorfor/hvordan de har valgt deres blognavne.

3 kommentarer:

  1. Hyggelig læsning Anne..:)
    Der har lige været lidt stilstand i svampeproduktionen, men nu nærmer det sig;) Så nu kan vi snart lave et lille bytte.. Har du tid til at nå en bestilling på en sommerhat i samme ombæring - eller vil du hellere vente med det?:)
    Nyd aftenen - KH Anne

    SvarSlet
  2. Super du ville lege med :) Tak for historien, som jeg blev lidt rørt over. Det er en ret hyggelig måde at komme lidt bag facaden. Godnat!

    SvarSlet
  3. Blev også lidt rørt. Dejlig læsning om en skøn historie bag dit blognavn:)

    SvarSlet