5. maj 2010

Mumi-mani

Efterhånden dukker mumierne op overalt, og det gjorde de også i går aftes hjemme hos mine forældre. Jeg fandt dem i en skuffe, da jeg ledte efter noget helt andet, og nu skal de med mig hjem for at bo i min sætterkasse!
Jeg må indrømme, at jeg intet ved om mumierne, men det ved jeg, at mange af jer gør. Så er der nogen af jer, der kender de her figurer? Tre af dem er grålige, mens den sidste er hvid, så jeg går ud fra, at de ikke alle er "originale". Og hvad hedder de egentlig...??

12 kommentarer:

  1. Hej - Lige præcis hvad de hedder, kan jeg ikke huske, jeg tror hende med forklædet med Mumi-mor, og så er de en far, og hende den hvide er vist datteren :-)
    Jeg har selv de samme figurer fra jeg var barn, dem har min datter nu fået til hendes sættekasse :-) Kh. Dorthe

    SvarSlet
  2. Sikke fine figurer du har fundet. Jeg havde dem selv som barn og nu læser jeg dem for mine egne børn. Jeg er næsten sikker på at det er Mumimor og Mumifar og deres dreng Mumitrolden og den hvide er Snorkfrøkenen.

    SvarSlet
  3. Kender du det... lige pludselig kommer der et væld af minder op,
    hvor man har sat og leget med disse figurer over hele stuen :)
    Jeg har selv haft dem, men de er væk nu, øv.-For de er superfine :)
    Knus herfra.

    SvarSlet
  4. Hej piger
    Tak for respons - jeg tænkte nok, at der var nogle mumi-eksperter blandt jer!
    Og Christina, så vidt jeg husker, var jeg også bange for dem, men det var vist mest fordi, der var sådan lidt tusmørke-stemning i mumi-land, og så var der vist en sørgelig melodi. Det er i hvert fald sådan jeg husker det!

    Kh Anne

    SvarSlet
  5. Sikke fine figurer...:)
    Jeg var også lidt bange for MY - hende pigen med onde øjne, meget højt opsat hestehale og altid på farten..;)
    Fik slet ikke hørt hvor den fine fugl fra sidste indlæg var fra..?? Mums den er fin..
    Kh Anne
    PS - Fin ny header...:)

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Hvor er det nogle fine figurer. Er også helt vild med Mumi.
    Jeg vil da super gerne mødes i næste uge. Hvad siger du til tirsdag eller onsdag omkring 19.30?
    Jeg kan måske komme hjem til dig?
    Så kan jeg tage lidt stof og kreating med, og så kan vi da også lige bytte lidt eller måske inspirere hinanden.
    kh Tine

    SvarSlet
  7. Lille My var SÅ farlig, de ondeste øjne. De kom efter Poul og Nulle i hullet, verdens mærkeligste julekalender!

    SvarSlet
  8. Hej Anne

    De er alle originale, har dem selv fra min barndom:)

    Pas på dem.

    SvarSlet
  9. Mumi-far (med hatten) og Mumi-mor (med tasken) Mumi selv og snorkfrøkenen (med pandehåret) :-)

    Knus B

    SvarSlet
  10. Har faktisk aldrig rigtig kunne lide den tegneserie som barn. Måske fordi jeg synes de var uhyggelige.
    Idag synes jeg det er nogle søde figurer.

    SvarSlet
  11. Hej Anne
    Fuglen og sommerfuglen er fra en forretning, der ligger lige overfor Boxdelux. Jeg tror, den hedder noget i retning af INCH(??). De har også de fine æsker i plexiglas, som man kan få i mange forskellige størrelser og farver:) God tur til staden;)

    Hej Tine
    Det lyder super:) Jeg sender dig lige en mail!

    Hej Frk. Lundegaard
    Det er simpelhen den sjoveste besked, hi hi:) Poul og Nulle - det er da humor;)

    Hej Freja
    Du kan tro jeg nok skal passe på dem. Jeg fandt forresten også en hund, som efter sigende også hører hjemme i mumifortællingerne. Kender du den?

    Hej Barbara
    Er snorkfrøkenen virkelig så meget hvidere end de andre?? Og skønt navn:)

    Hej Jeannet
    Jeg er helt enig! Og nu står de fint i min sætterkasse:)

    Kh Anne

    SvarSlet
  12. Å fantastiske mummier!!!!Du er heldig som har dem i settekasse...

    Hilsen Mia

    SvarSlet