4. maj 2010

Grønt er godt

Her i weekenden besøgte jeg min mormor. Hun er 84 år og stadig i fuld vigør. Hun er ret sej, for hun mailer, kører stadig bil (og det går endda tjept - der er ikke skyggen af søndagsbillist over hende), og så er hun en rigtig dame. Sådan en, der klæder sig fint på og tiltaler folk med titel.
Min mormor og opa (ja, han var altså ikke en morfar, men en opa - sådan er det bare, når man er sønderjyde, så er det hele lidt rodet) ejede for mange år siden en isenkræmmerforretning med alverdens porcelæn og andre fine ting, og derfor bugner min mormors skabe med lækkert keramik, glas og nips. Efterhånden har jeg fået rigtigt mange ting af hende, og denne weekend bød også på et par meget fine grønne ting. Jeg elsker allerede de små mennesker - især fiskeren! Den grønne krukke er weekendens fund fra en genbrugsforretning. En Arabia til 40 kr. må siges at være en udmærket handel:)
Ellers knokler jeg løs på min opgave - det går både hurtigt og langsomt (mest det sidste), men det er spændende, og jeg er ved at få arbejdet mig i dybden med børns kultur, og hvordan børn oplever et museumsbesøg. Lige nu tager jeg dog en pause - en lang en - for man skal jo også være lidt god ved sig selv, og der skulle efter sigende være udsalg i Århus, og det er jo også vigtigt (bare på en anden måde end opgaven)... Men alt er vel relativt:)

6 kommentarer:

  1. Super cool mormor.... 84 og på mail.
    Gid jeg kunne sige det samme om mine ;)

    Fede ting, du har fået af hende
    Heldige dig!
    Ha' en dejlig dag
    Kh
    Kristine

    SvarSlet
  2. Skønne sager, men hvor skal du gøre af alt det nips? Du da ønske dig en større lejlighed.
    Klems Jeannet

    SvarSlet
  3. Skønne sager - sådan en mormor skulle man have:)

    SvarSlet
  4. Ja, det er slet ikke så tosset med sådan en mormor:) Mine køkkenskabe er bare temmelig kaotiske... Men man siger jo ikke nej tak til lækre ting;)

    SvarSlet
  5. Elsker de der illustratoner. Og så er det sjældent, at man ser sådanne farver, i andet end måske lige tøj.

    SvarSlet