17. maj 2010

Flettet tørklæde og grønt 70'er stof

Nogle gange er det bare rigtig rart at lave noget til sig selv! Så en stor stak stof og en masse timer senere er jeg nu den stolte ejer af et flettet tørklæde:) Jeg synes selv, at det er blevet ret fint...! Jeg har lavet det efter Trines opskrift, som er super nem at gå til, men det tager som sagt ret lang tid. Jeg valgte at farvesortere de tre lange stykker, så farverne bliver godt blandet sammen, når det flettes. Ihh jeg er glad for det!
I dag mødtes jeg med min tidligere studiekammerat Nina, og hun havde det skønneste grønne sengetøj med til mig - hele to sæt faktisk. Så hvis der er nogen, der kunne tænke sig et stykke af det, så bytter jeg gerne.

18 kommentarer:

  1. Hej Anne.
    Hvor langt lavede du det og hvor store stykker brugte du?
    Jeg lavede jo et mini et til min datter, og nu bruger jeg det selv som pytetørklæde, det ser ret fedt ud til "pænt" tøj:o)
    Jeg har også lavet et stort på bestilling, men jeg synes det blev ret tykt, så ville lige høre hvad du synes?

    SvarSlet
  2. Mig, mig, mig:) Lige hvad jeg har ledt efter i grønlige nuancer...Hvor er det bare blevet fint, dit tørklæde. Laver man en bred og to smalle "baner" af lapper eller hvordan? Jeg vil også i gang med et tørklæde til mig selv, men afventer skæresættet, som er bestilt hos Stof og Stil. Ih, hvor jeg glæder mig til det ankommer:)

    SvarSlet
  3. Hej Anne
    Hvor er det bare blevet super flot og god ide med at farvesortere banerne!
    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Ej hvor er det blevet fint!!!
    Lækre farver..:) Det må bestemt på ønske-to-do-listen..;)
    Også rigtig fint stof - jeg kunne godt være interesseret i noget - evt. bytte eller i bytte for svampene..;) Er i gang med nr.3 lige nu - det går lidt trægt i de her travle dage...
    Kh Anne

    SvarSlet
  5. Hej Anne
    Super flot :-)

    SvarSlet
  6. Hej Gry
    Hver bane er 3 m. lang. Jeg kan godt li' at det er ret langt, så det kan komme nogle gange rundt. Jeg synes størrelsen er helt perfekt. Jeg ved ikke helt, hvad du mener med, hvor store stykker jeg brugte?? Er det hvert enkelt stykke stof, du mener? For så er de vel et sted mellem 8 og 20 cm. Jeg prøvede først at flette dem stramt sammen, men så er det virkelig ikke behageligt at have på. Så jeg endte med at flette det løst sammen, så det er mere blødt.

    Hej Malene
    Næ, det er tre helt ens baner, man laver. Og ja er det ikke bare noget fint grønt stof?! Vi kan jo lige mailes ved, hvis du vil bytte:)

    Hej Mette
    Tak skal du ha':) Jeg synes også, at det giver en god effekt at farvesortere dem, så farverne rigtig bliver blandet sammen, når man fletter det.

    Hej Anne
    Jamen, du kan sagtens få noget af det grønne stof som bytte for svampene. Hvilke andre farver er du interesseret i? Skal jeg sende billeder til dig, eller skal jeg selv sætte en stofblanding sammen til dig? Glæder mig til at se svampene:)

    Hej Tine
    Tak! Jeg er også glad for det:)

    Kh Anne

    SvarSlet
  7. WOW hvor er det smart, flot, fint you name it. Sådan et vil jeg sørme også gerne have!

    SvarSlet
  8. Hej Anne,
    Jeg melder mig til koret.. Det er vel nok flot det tørklæde! ;-)
    Vil også gerne bytte til lidt grønt stof, hvis jeg har mere du kan bruge?
    Ked af jeg ikke kunne nå at mødes i dag, håber på bedre held i morgen ;-)

    Kram B

    SvarSlet
  9. Hej Anne
    Jamen, så skal du da bare i gang med at flette:)

    Hej Barbara
    Du må også gerne få noget af det grønne stof. Hmm... det med kløverne kunne jeg da godt tænke mig et stykke af. Det er så fint:) Lad os lige skrives ved i morgen, så vi kan mødes et eller andet sted på Vesterbro;)

    Kh Anne

    SvarSlet
  10. Hej Anne!

    Hvor er det fint og et ønske her:-)
    Vil rigtig gerne bytte et stk af dit nye lækre grønne stof evt med noget af mit sidste køb hos Bloomers?

    Kh

    SvarSlet
  11. Hej Kristin
    Ja, lad os bare bytte. Hvad er det for noget stof, du har købt hos Bloomers?
    Kh Anne

    SvarSlet
  12. Dejligt Anne - har sendt dig en mail.

    Kh

    SvarSlet
  13. Vidunderligt tørklæde! Simpelthen så fedt!!
    Jeg er med på en bytter! Du er velkommen til at kigge min profil på ts, der hedder jeg camillasiv

    KH Camilla

    SvarSlet
  14. Hej Camilla
    Tak:) Er også ret godt tilfreds med tørklædet!
    Hvis du har mere af nr. 56, så kunne jeg godt tænke mig at bytte med det:)
    Kh Anne

    SvarSlet
  15. Sikke et lækkert tørklede! Hvor er det bare flot.

    Og så fine grønne dynebetræk:)

    SvarSlet
  16. Så fint med alle fargene i tørkleet!Kreativt!Sengetøyet er fantastisk, du klarer å få tak i så mye fantastisk stoff!Ha en fin tirsdag!

    SvarSlet
  17. Hvis du har mere tilbage af det grønne sengetøj er jeg interesseret i at bytte :)

    SvarSlet
  18. Hej Michelle
    Du kan bare sende mig en mail med billeder af dit stof, og så kan vi tage den derfra:)
    Kh Anne

    SvarSlet