17. april 2010

Projekt lappetæppe og æsker

Jeg er så småt gået i gang med et stort lappetæppe og har fået revet ca. halvdelden af lapperne, men nu er jeg kommet lidt i tvivl omkring farvesammensætningen... Lige nu synes jeg egentligt, at det er lidt for "pænt". Og så er det jo, at alle jer kreative piger, gerne må melde jeg på banen:) Hvad synes I? Skal jeg bruge flere farver eller tage nogle væk? Og hvilken farve skal bagsiden være? Jeg håber, I kan hjælpe mig et skridt videre!

Nettos fine æsker fik jeg fingrene i for nogle uger siden, og efter et lille besøg i Girlie Hurly efter papir, så ser de nu sådan ud:

Suk, hvor jeg ærgrer mig over, at jeg ikke købte flere...!

13 kommentarer:

  1. Dine æsker er blevet rigtig fine :-) Drømmer selv om et lappetæppe til vores seng, men tør slet ikke drømme om at gå igang med sådan et projekt - det ville aldrig blive færdigt. så i stedet må jeg sluge det med øjnene herinde i stedet for. Glæder mig til at se når det er færdigt. Syntes farverne ser fine ud..afdæmpede med alligevel med spræl!

    SvarSlet
  2. Hmm, måske lidt pang nede i højre hjørne? åhh jeg ved det ikke, jeg skifter altid rundt 100 gange!
    Super lækre æsker:o)

    SvarSlet
  3. Hej Anne,
    jeg syntes dit tæppe ser fantastisk ud, jeg elsker når der er en kontrast og er vild med den røde der er midt i det hele. Så hvis du syntes det er for pænt kunne du jo vælge at sætte en rød/ orange eller gul på bagsiden, måske bare en mørk lilla eller blå, hvis du er knapt så våget. -bare en idé.
    fine æsker, har selv købt i netto men ikke fået beklædt endnu (så hvis du vil have et sæt mere må du bare sige til)

    Smil, camilla

    SvarSlet
  4. Jeg synes lapperne ser rigtig lækre ud - men kan godt forstå du efterspørger lidt spræl eller noget... jeg tænker at du måske bare mangler nogle lapper med et grafisk mere enkelt mønster - prikker, tern, striber el. lign. - det kan nogen gange give den samme kontrast som andre farver, tænker jeg. ellers ku du måske prøve at organisere lapperne lidt mere regnbue-farvet - altså samle dem i nuancer f.eks. fra pink/rød over lilla til blå og videre over grøn til gul/orange... bare et par små tanke-indspark fra mig :-) Kh Lisbeth

    SvarSlet
  5. Hej Anne
    Jeg synes også det er så svært at sætte farverne sammen. Men hvis jeg var dig, ville jeg klart sætte en mere gul eller orange i tæppet, og denne afrve ville jeg også bruge på bagsiden. Måske er det bare fordi sommeren er foran os, men jeg er blevet helt vild med gul. Men jeg tror nu også, det ville klæde tæppet og helt sikkert live det op. Måske også en enkel rød mere.
    Dine æsker er da alt for flotte. Hvad har du brugt som lim? Jeg synes aller herinde laver sådan nogle flotte æsker, men mine bliver total krøllede. Og har du beklædt den indeni?
    kh Tine

    SvarSlet
  6. Hej piger
    Tusinde tak for jeres respons! I har alle nogle rigtig gode ideer, så jeg snupper lige nogle ideer fra jer alle:) Jeg tror, at jeg vil vælge en gul bagside, som både Camilla og Tine foreslår. Og så sagde min mormor lige, at hun har noget gult og hvidt stribet sengetøj, jeg gerne må få, så nu kommer der også noget grafisk i tæppet, som Lisbeth foreslog. Så tusind TAK for input:)

    Camilla, jeg vil da meget gerne have fat i flere æsker! Vil du da af med dine??

    Tine, jeg har bare brugt en helt alm. limstift, og så har jeg måttet ty til lidt tape under bunden og indeni, for når man folder papiret og bukker det ned, så er det lidt svært at få til at sidde fast! Og næ, jeg har ikke beklædt dem inden i - længe leve dovenskaben;)

    Kh Anne

    SvarSlet
  7. Hej Anne!

    Tak for det skønne stof som postdamen havde med til mig i dag og endnu en skøn fugl til mig i fimo - ih jeg er glad!

    Dine lapper ser skønne ud og det lyder fint med gul baggrund.
    Fine, fine æsker. Jeg er ikke kommet i sving med mine endnu. Men en ting er sikker.. jeg vil lade dovenskaben sejre som du og undlade at beklæde dem inden i.

    Go weekend

    Kh Kristin

    SvarSlet
  8. Hej Anne
    Fine fine ting du har lavet.
    Mht tæppet så ville jeg som du putte noget mere gult i. Men jeg ville også tage noget æblegrønt og noget pink. Som det er nu er der jo egentligt mere hvidt og blåligt. Så måske også lidt mere rødt?:)
    Jeg glæder mig til at se resultatet ;)

    SvarSlet
  9. Hej igen Anne,
    Du er meget velkommen til at få et sæt æsker mere -har du mulighed for at hente dem i lyngby? eller skal vi finde på noget andet?
    du kan evt. skrive til mig på camilla@hunch-living.dk

    smil, Camilla

    SvarSlet
  10. Hej Anne
    Flotte farver og mønstre. Dog er der mange blålige og den røde er lidt enlig - så måske nogle flere røde og gule.. Under alle omstændigheder bliver det rigtig flot.

    Flotte æsker - jeg har selv et sæt der bare venter på mig..

    SvarSlet
  11. Hovv! kom lige i tanke om at jeg skal i min svigerindes butik i løbet af næste uge...det er på blågårdsplads -er det nemmere hvis jeg tager æskerne med der ind?

    SvarSlet
  12. Lækkert lækkert, måske lidt mere pangfarver imellem som gul eller orange.
    Glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  13. Noget mere rødt og mere grønt. I stærke klare farver...

    SvarSlet