2. marts 2010

Uhhuhhh... og kreative nørklerier




Lille Hannah bliver 2 år i morgen, tillykke:) Uglepuden er til hende.
Er jeg den eneste, der synes, at den ærlig talt godt kunne ligne en pingvin...? Måske er det vingerne, der er lidt pingvin-agtige? Nå, men ugle eller ej, bare Hannah bliver glad for den!
Buksedragten er syet i det fine flamingostof fra Stof og Stil, og den er til Laura. Så kan sommeren bare komme an!
I dag har jeg nørklet med krympeplast, og det er (trods totalt mislykket forsøg) ret sjovt og nemt. Det er ikke for ingenting, at det hedder krympeplast, for det krymper virkelig meget! Jeg lavede tre Rie Elise Larsen fugle i transparent krympeplast. Man kan også få det i farver, men jeg synes egentligt, at det transparente fungerer ret fint. Jeg har trukket de tre fugle på en pink snor og pyntet dem med perler, og nu hænger de på min teakkommode. Og jeg har allerede en masse ting i tankerne, som jeg skal bruge resten af krympeplasten til:) Jeg tænker især øreringe og vedhæng til halskæder!
Jeg er sikkert ikke den eneste, der opdagede, at NETTO igen havde papæsker! Jeg gik glip af det sidste gang, så jeg følte ligesom, at jeg måtte hamstre... Det var en af de der dage, hvor det kunne ha' været rart med en trailer;) Til den ene æske har jeg brugt det fine patchwork-gavepapir fra Panduro Hobby. Nu mangler æsken bare lige et par huller, så jeg kan trække et bånd igennem som lukning, og så skal den fyldes med - øh, ja hvad skal jeg egentlig bruge den til?!

5 kommentarer:

  1. Hej Anne,
    ikke kun grundet din utrolig kreative og inspirerende blog har jeg sat mig på som følger, MEN fordi dit blognavn er fantastisk...Apfelstrudel vækker utrolig mange minder i mit indre, hehe- genialt.
    Jo, puden kunne godt gå som pingvin også, hehe. men ligemeget havd der er, så vil det bringe stor glæde:)
    ønsker dig en skøn aften,
    kh kirsten

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten
    Tak for ros:)
    Og ja Apfelstrudel vækker også mange minder hos mig - man er vel sønderjyde;)
    Også god aften til dig!
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. HEj igen Anne,
    jeps man er nemlig synderjyde og har levet i verden med oma og opa, hahaha. Mine er desværre døde men minderne er stadig store og dejlige:)
    Nu er min mor så blevet Oma, hehe og det er lidt sjovt at mine unger- der ikke har boet i sønderjylland siger Oma og Opa:)
    Hyg dig,
    kh kirsten

    SvarSlet
  4. Ej, hvor hyggeligt, at I fører Oma & Opa traditionen videre:)

    SvarSlet
  5. Ih, det er alt for længe siden, jeg har leget med krympeplast. De øreringe, er virkelig fine.

    SvarSlet