24. marts 2010

Pip pip og endnu mere fimo...

Jeg har gået og tænkt på, hvad jeg skulle give min Oma til fødselsdag - hun blev faktisk 80 i går. Tillykke med det, og hurra for blogland, for Krudtuglens mor lavede for et par dage siden et indlæg om nogle fine, fine stoffugle, og så var der jo en fødselsdagsgave-idé lige for øjnene af mig! Da jeg først havde syet den første fugl, var det ligesom lidt svært at stoppe igen, så det blev til hele 12 stks., som nu er fint pakket ind til diverse fødselsdagsgaver/hyggegaver:)

Og så er jeg altså blevet lidt bidt af fimo... Det er nemt, billigt og man kan få det i så mange skønne farver. Denne gang har jeg brugt fimoen som til-og-fra-kort. Ideen er ikke min (deværre) - den er hentet hos Heidi, som så igen har hentet den hos en anden;) Endnu engang hurra for blogland og al den inspiration, man kan finde!

8 kommentarer:

  1. Hej Anne!

    Tillykke med din Oma. Hvor er det nogle skønne fugle du har lavet til hende! Og fuglene i fimo - mums.
    Jeg kigger på den fugl der sad på den pakke du sendte mig, hver dag. Den hænger i sin gule snor på min hvide kubus stage. Så fin den er!

    kh Kristin

    SvarSlet
  2. Ja, min hænger på mit stofskab, som står lige når man kommer ind i stuen:-) lige midt på håndtaget, ser den også hver dag :-)
    Hvad koster sådan noget fimo? er det svært?

    SvarSlet
  3. Hej Kristin
    Tak skal du ha':) Jeg er også blevet ret vild med de fugle - både dem i stof og dem i ler! Åh den kubus-stage går jeg og sukker efter! Den er SÅ flot:)

    Hej Gry
    En pakke fimo koster en tyver. Der er godt nok heller ikke super meget i, men det er da nok til en del småfigurer. Og nej, det er absolut ikke svært! Det er ret blødt og nemt at forme og rulle ud, og så skal det bare ha' en tur i ovnen, og så er det færdigt:) Hvis du klikker ind på Panduro Hobbys hjemmeside, så kan du se alle de fine farver.

    Hvor er det bare hyggeligt, at I begge kigger på de lilla fugle hver dag! Det var jo egentligt bare lidt gave-indpaknings-lir;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Hvor er de lækre i fimo, det må jeg prøve, gad vide om det er lidt det samme som cernit?
    Fuglen den er da virkelig skøn, er det en form mon?

    SvarSlet
  5. Hej Heidi
    Jeg tror måske, at fimo er det samme som cernit. Hvis man søger på "cernit" på Panduros hjemmeside, så kommer man i hvert fald ind på siden med fimo!
    Ja, fuglen er en gammel bageform fra min mors barndom:)
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. Hej Anne,
    Havde satset på at komme forbi med bytte-stoffet her i formiddags, men nåede det ikke :-/
    Det er nu på vej med posten - lige tværs over Enghaveplads ;-) Hi Hi, næsten fjollet, men blev lidt tidspresset og doven og smed det altså i postkassen. Ved ikke hvor længe du er i Jylland, men så er det der i hvertfald når du kommer retur.
    Ih, de fugle er vel nok skønne. Har selv en idé om sy nogle fugle til en uro jeg vil lave.. Må se at kaste mig ud i det!
    Kh Barbara

    SvarSlet
  7. Hej Barbara
    Ja, hvis vi laver en stofbytter igen, så lad os mødes på Enghaveplads;)
    Skønt at komme hjem til en pakke i postkassen! Jeg er først hjemme om lidt mere end en uge, for jeg skal lige et "smut" til London:) jubiiii....!
    Kh Anne

    SvarSlet
  8. tak for linket!
    jeg har set de fugle mange steder, men nu er jeg (igen) blevet inspireret til at lave dem og nu skal det altså snart ske ;)

    SvarSlet