22. marts 2010

Mmmm... Apfelstrudel

Til jul fik jeg en fin lilla bog fyldt med gamle familieopskrifter, som min mormor har samlet sammen til mig. Nogle af opskrifterne stammer helt tilbage fra min tipoldemor, der forøvrigt hed Valdborg Kylling... (må indrømme, at jeg er lidt lettet over, at det er opskrifterne og ikke efternavnet, jeg har arvet...)
I bogen er der en opskrift på Apfelstrudel, og det er jo ligesom ret oplagt at bage den:) Mums, siger jeg bare, for god det blev den!
Bogen er helt sikkert en af de bedste gaver, jeg nogensinde har fået. Min mormor har udvalgt, samlet og skrevet alle opskrifterne ned med hendes sirlige skrift, og nu er alle familieopskrifterne videregivet til mig - det er da ret stort!


Så har jeg fået lagt sidste hånd på to bittesmå sæt til to drenge, der lige er kommet til verden. Håber de bliver glade for dem...

9 kommentarer:

  1. Kom altså lidt til at grine af din tipoldemors navn. Det er da specielt.
    Men smilet stivnede da jeg så det fine tøj. Du er altså bare alt for sej til at sy.
    Har flere gange tænkt på, at det kunne være rigtig fedt at lave et københavner-møde, hvor vi kunne være kreative sammen. Og så kunne jeg måske lige få et par fif af dig...
    kh Tine

    SvarSlet
  2. Hej Tine
    Ja, det er et ret sjovt navn:)
    Det kunne være super hyggeligt med et københavner-møde! Den er jeg helt klart med på:) Det er altid rart at kunne lure nogle tricks af hinanden;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. Hej Anne..
    Sikke nogle lækre gaver!! Både din søde bog og tøjet.. Må gi' Tine ret - du er virkelig for sej til det dér..;)
    Og skøn bog at få!! Fantastisk tanke - og et dejligt evigt minde - endda et brugbart et..:)
    Snyd med Københavnertræf;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Hvor betænksomt af hende. Kan godt forstå du er rigtig glad for den gave. Familieopskrifter langt tilbage fra i tiden, er da guld værd. Og rigtig fint tøj, du har fået syet:)

    SvarSlet
  5. Sikke da en fantastisk gave fra fortiden.
    Og sikke nogle fantastiske buksesæt - må man spørge hvor du har mønster på t-shirten fra? De skal helt sikkert nok skabe glæde.

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Du kan da bare sætte dig på toget mod København:) Det kunne være hyggeligt!

    Hej Malene
    Tak skal du ha', og ja det er bare en super god gave! Jeg tror jeg vil prøve alle opskrifterne:)

    Hej Christina
    Mønsteret til blusen er fra Stof og Stil. Det er egentligt til en body, men kan kan jo bare klippe den af, så det passer med en bluselængde.

    Kh Anne

    SvarSlet
  7. Åh hvor ser det lækkert ud.
    Jeg kan godt se du har fået godt tag i den der lækre symaskine der kan sy rib rouleau.Måske jeg må prøve den en dag?
    Skønt stof med aberne.
    Jeg har netop også gået og tænkt på et københavner træf. Det kunne da være hygsomt.

    SvarSlet
  8. Hvor er det skønt, at du har arvet familieopskrifterne. Det sagde du ikke noget om, da du fortalte om dit bagværk. Jeg vil gerne lærer at bage apfelstrudel :)

    SvarSlet
  9. Hej Jeannet
    Åh, jeg synes nu godt nok, at maskinen driller helt vildt - den har det med at knække nålene, så den kræver tålmodighed en masse! Når den fungerer, så bliver det rigtig fint, men den er virkelig svær at finindstille...


    Hej Pernille
    Du skal være velkommen til en gang Apfelstrudel efter påsken:)

    Kh Anne

    SvarSlet