8. marts 2010

Gamle tapeter og farverige ting

Jeg har været på jagt efter gamle tapeter i dag:) Jeg havde nemlig via Barbara hørt, at Mandrups Tapeter har et lager, hvor man kan få lov til selv at gå rundt og rode blandt masser af gamle tapeter. Lageret ligger øverst i en gammel bygning, og man skal op ad en (meget!) gammel brandtrappe for at komme ind, så det var helt som at gå på opdagelse:) Jeg må indrømme, at jeg var glad for at jeg havde allieret mig med min krea-veninde Pernille... Nå, men vi rodede, ledte og fandt disse to, som da bare måtte med hjem!

Er de ikke bare fine? - og det ene er med kløver, og dem kan jeg bare ikke stå for!

Ellers har jeg fået lavet min første flagranke nogensinde, og det bliver forhåbentligt ikke den sidste, for det er et lille og overkommeligt projekt, og så er det så hyggeligt at sætte farver sammen:) Nederdelen er sammen med flagranken på vej til en lille pige i Hornslet. Kosmetikpungen er min del af change away'en med Kristin, og grydelapperne er til min faster, der har fødselsdag i morgen. Bagsiden af grydelapperne er faktisk lavet af hendes gamle hippiekjole og stropperne er lavet af min Omas sengetøj - det er så dejligt at kunne genbruge ting!

7 kommentarer:

  1. Sikke nogle lækre sager du har fået lavet...må altså også bare få lavet sådan en flagranke til min datter :o)

    Kh Shina

    SvarSlet
  2. Tak, for i dag :) Jeg er stadig mæt. Både på oplevelser og mad.

    SvarSlet
  3. Hej Shina
    Tak:) Ja, og så er en flagranke en genial måde til at få brugt alle sine stofrester på!

    Hej anonym (alias Pernille!)
    Selv tak for sidst - super hyggeligt:) Glæder mig allerede til næste gang!

    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Hej Anne,
    Det var da rigtig fint det tapet - glad for at du fandt det! Det med de små kløvere så jeg ikke sidst jeg var der! Hm.. Øv :-)
    Den er skummel den trappe, ikke?! Men det er ligesom en del af den sjove oplevelse :-)
    Knus og god nat fra
    Barbara
    PS: Den pung, er det én du selv har syet, eller byttet dig til? Virkelig fin!

    SvarSlet
  5. Hej Barbara
    Jo, den trappe er en helt oplevelse i sig selv! Ja, er det ikke bare fint det med kløverne!? Vi ledte efter et mere, men uden held, så måske var jeg så heldig at få fat i den sidste rulle:)
    Kosmetikpungen har jeg selv syet, så tak for komplimenten;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Så fin flagranke. Jeg vil rigtig gerne lave en selv.
    Men jeg bliver simpelthen nødt til at spørge, om du bare klipper 2 trekanter og syr sammen eller hvordan?
    kh Tine

    SvarSlet
  7. Hej Tine
    Ja, det er faktisk lige præcis det jeg gør:) Jeg klipper trekanterne i ca. 17x17 cm. (to af hver, men det kan man selvfølgelig gøre lige som man har lyst til), og så syr jeg bare de to af siderne sammen ret mod ret; vender trekanten om og stryger den. Og så zigzager jeg lige den øverste kant, inden jeg sætter skråbåndet på. God fornøjelse:)
    Kh Anne

    SvarSlet