26. marts 2010

BoBedre fra 70'erne og loppefund


Se lige, hvad min mor kunne fremtrylle fra gemmerne! BoBedre skabelon-ark fra 78 og 79. Der er nogle ret fine figurer inden i - blandt andet den fine dalarhest:) Den skal jeg helt sikkert applikere på noget tøj!
Og så er der fuglen i øverste venstre hjørne... Minder den ikke temmelig meget om Rie Elise Larsens fine fugle?? Eller ja, det er nok nærmere Rie Elise Larsens fugle, der minder om dem i BoBedre:) Det er da lidt sjovt!

Så er det også blevet til et par loppefund i dag. Lysestage i den lækreste gule farve, der kommer til at pynte på mit spisebord. Et tørklæde i fine blå og lilla farver - perfekt her til sommer; et par sorte sandaler, der passer perfekt til mine (brede) fødder! En stak stof til alverdens projekter og sidst men ikke mindst en dåse, der (trods navnet) skal indeholde noget SØDT...

5 kommentarer:

  1. Ej nogle fede ting du har fundet, og hvor heldig kan man lige vaere med bo bedre fra 70'erne?? Det er SAA fede skabeloner, glaeder mig til at se hvad du finder paa med dem :)

    God weekend!

    SvarSlet
  2. Skønne blade, det er vidunderligt at frydes over de gamle blade og bøger. Jeg har fundet en gammel bog også fra 70'ere med Ej sikke lej's katte og ugler(eller omvendt/ smil), ikke bare nogle der ligende men fuldstændigt de samme! -men inspiration er jo skønt og det er jo det man for ud af inspiratinen der tæller, er det ikke??
    i øvrigt dejlige loppefund/ smil fra mig

    SvarSlet
  3. Hej Lone
    Ja, jeg synes altså også, at jeg var lidt heldig:) Skal nok vise, hvad jeg finder på med skabelonerne!

    Hej Camilla
    Er det den der broderi-bog af Lis Paludan? Den har jeg nemlig, og der tænkte jeg præcis det samme, da jeg så uglen! Og jo, det er helt sikket, det man får ud at inspirationen, der tæller:)

    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Uh, har du fundet liberty påfuglestof - eller ligner det bare? Det, der ligger nederst i stofbunken.

    /Mette

    SvarSlet
  5. Hej Mette
    Nej, det er ikke liberty påfuglestof - det er et gammelt dynebetræk;) Men jeg kan godt se, hvorfor du troede det.

    SvarSlet