14. februar 2010

Weekendens syslerier og farverige fastelavnsboller



Jeg elsker weekender! Især dem, hvor der er tid både til sjov og en masse kreative ting:) Jeg har fået syet en kosmetikpung til min gode veninde Hanne, der lige har haft fødselsdag. Tror også liiiige jeg må sy en til mig selv... Stjernerne er inspireret af Rie Elise Larsens fine stjerner, og de er også klippet i hendes papir, og nu pynter på de på min gule gren sammen med andre dippedutter. Og så manglede jeg en nøglesnor til en lillebitte hængelås-nøgle, så sådan en har jeg lavet af noget hjemmelavet skråbånd og zigzag-bånd. Det er forøvrigt ret smart, at man selv kan lave skråbånd! Det tager godt nok lidt tid, men så får man det jo også præcis som, man vil ha' det.
Bukserne er til Cathrine i Tyskland, mens kjolen er et eksperiment, som jeg egentlig er ret godt tilfreds med;) Den mangler bare lige at blive pyntet med en hæklet firkant foran, men jeg fatter ikke en brik af opskriften...! Jeg mangler nogle forklarende Jørgen Clevin tegninger, men måske min mor kan hitte ud af den!
Hele lejligheden dufter nu af fastelavnsboller:) Jeg har indgået en byttehandel med min bror. Han hænger hylder op (og nogle andre ting, men det ved han ikke endnu...), og så bager jeg fastelavnsboller - temmelig god byttehandel!
God søndag derude!

6 kommentarer:

  1. Det lyder som en god byttehandel. De ser gode ud dine fastelavnsboller. Vi bagte også igår, det er så hyggeligt. Sød kjole du har fået syet, helt skøn med træet på ryggen.
    Måske vi kan finde en anden dag vi kan lege?
    kh Jeannet

    SvarSlet
  2. Hej Jeannet
    Jeg kan også love dig for, at de smager godt:) Vi kunne evt. mødes onsdag? Der har jeg ingen planer i kalenderen andet end at sy, så der kunne vi da mødes til kaffe og krea-snak:)
    Kh. Anne

    SvarSlet
  3. Sikke mange lækre sager du laver! Herlig blog du har.. :-)
    Kh Stine.

    SvarSlet
  4. Hej Stine
    Tak skal du ha':) Og velkommen til!
    Kh. Anne

    SvarSlet
  5. Hej Anne..

    Sikke en masse fine ting..!
    Er helt vild med kosmetikpungen og den fine kjole..:) Du er bare så dygtig...
    OG så satte lækkersulten lige ind da jeg så fastelavnsbollerne - mums..;)
    Ha' en dejlig aften..
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Tak:) Har lige skrevet en lang smøre på din blog;)
    Kh. Anne

    SvarSlet