21. februar 2010

Weekend:)




Nu kan jeg vist godt vise jer den kørepose, jeg har lavet i denne uge. Den lille pige, der skal ha' den ligger nemlig med hovedet over døbefonten, så hendes mor kigger helt sikkert ikke på min blog lige nu;) Køreposen er egentlig ret genial, for når Ellen vokser ud af den, så kan man bare klippe den nederste del af, og så har man en lun jakke - det er da smart!
Og så har jeg endelig fundet ud af, hvordan man hækler "bedstemor-firkanter"! Det krævede "kun" to hæklebøger og en hjælpende mor... De er ret sjove at lave, og så kan jeg få brugt alle mine garnrester. Jeg ved godt nok ikke rigtigt, hvad jeg skal bruge dem til, men den ene pynter i hvert fald den lilla slå om kjole. Hmm... måske sofapuder?? Eller et tæppe!
I går var jeg lige et smut i Stof og Stil og fandt noget fint stof, der minder om, at NU må det altså snart være forår!! Og så "faldt" jeg lige over et par ting til mig selv i HM... Sonia Rykiel har lavet en kollektion for HM, og den er absolut værd at tjekke ud - synes jeg:) Der er sådan nogle fine detaljer med sløjfer og bånd, og den kæmpe rosette på den sorte trøje, kan jeg slet ikke stå for!

4 kommentarer:

  1. Sikke du råhygger.
    jeg er også ret vild med stoffet med pelikaner fra stof og stil. Men jeg vil prøve ikke at købe før jeg har fået brugt noget af det jeg allerede har liggende. Køreposen er smuk.
    Jeg elsker cardigans, så jeg vist en tur i H&M.

    SvarSlet
  2. Wauw... Sikke en flot kørepose..!! Du skulle da bo lidt tættere på mig så vi kunne kreahygge og jeg kunne lære lidt tricks..;) '(rent ego-ønske I know;)
    Lyder til du har haft en alletiders shoppetur..
    Og de er da bare blevet fine dine lapper... Lækre farver.. Jeg glæder mig til jeg får mere garn med posten..:) Men jeg er også i tvivl om hvad de skal bruges til - pynt/lommer på kjoler, et langt smalt halstørklæde til mig selv, puder, tæppe m.m.. Hvilken hæklenål har du brugt?
    Ha' en dejlig søndag.. Lyder til du grov-hygger..
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. Hej Jeannet
    Ja, det er altså også ret fint det stof med flamingoerne! Det bliver til en sommer buksedragt:) Og skynd dig i HM - tøjet kom i butikkerne i går, og det er allerede næsten udsolgt fra deres netbutik...

    ....

    Hej Anne
    Ja, det er super ærgerligt, at vi ikke lige bor i nærheden af hinanden. Er sikker på, at vi kunne lave en masse skønne krea-ting sammen:)
    Jeg bruger hæklenål nr.3, og så bruger jeg bare en masse bomuldsgarn, som jeg har købt i forskellige supermarkeder - der er det ret billigt. God ide med at lave firkanterne om til et halstørklæde!! Det er da en super ide her til sommer:)

    God søndag til jer begge!
    Kh. Anne

    SvarSlet
  4. Hei Anne..

    Du vandt i min give-away, tillykke...
    - og lækker blog du har...Tjek lige ud hvordan du gør...

    SvarSlet